آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آذر ماه 1393 = 21-12 2014

ارتباط معنوی و ايدئولوژيک حماس با داعش

بهارنیوز: تلاش‌ها برای احیای روابط جمهوری اسلامی و حماس با سفر اخیر هیاتی به ریاست محمد نصر عضو دفتر سیاسی حماس به تهران وارد مرحله جدیدی شد، بدون اینکه حماس در مسائل منطقه‌ای تغییر چندانی در مواضع خود ایجاد کند.

پس از دوره‌ای از تنش شدید در روابط رژیم ایران و جنبش حماس بر سر مساله سوریه که به کاهش اعتماد تهران به حماس انجامید، اکنون مدتی است که تلاش‌هایی برای بهبود روابط جمهوری اسلامی و حماس در جریان است.

حماس در جریان جنگ اخیر غزه و بعد از دست دادن متحدان خود در مصر، احساس نیاز بیشتری به رژیم ایران کرد و چند روز پیش، ابوعبیده، سخنگوی رسمی کتائب القسام، شاخه نظامی حماس بود در سخنانش در مراسم رژه‌ای که به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس حماس برگزار شد به طور ویژه به جمهوری اسلامی اشاره کرد و از نقش آن در حمایت نظامی و مالی از جریان های اسلامی تشکر کرد.

مقامات حماس در روزهای اخیر بارها بر این که روابط با رژیم ایران هیچ گاه قطع نشده، تاکید کرده‌اند و برخی رسانه‌های عربی مدعی هستند که حماس احتمالا تغییری در سیاست‌ها و مواضع منطقه‌ای خود اعلام خواهد کرد.

اما سامی ابوزهری سخنگوی حماس مدعی است که حماس مسئول سرزمین‌های فلسطینی است و هیچ موضعی در قبال گروه‌های غیرفلسطینی اتخاذ نخواهد کرد.

یک مسئول امنیتی حماس نیز گفته است که این گروه هیچ مشکلی با ایدئولوژی‌های مشابه ایدئولوژی داعش ندارد.



homa December 21, 2014 12:18 PM

جمهوری اسلامی بیشترین هزینه مالی و نظامی به فلسطین (حماس) وسوریه ولبنان و عراق را دارد در همایشی در برج میلاد حدود دو ماه پیش با شروع سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی در عراق و سالن پر از عوامل تجاری و اقتصادی رزیم و عراق وپر از دوربین ها بودجه ۳۰۰۰۰۰ هزار میلیارد دلاری برای راه سازی به عراق از جمله حلبچه و و ارسال مواد غذائی و بهداشتی و و تشکیل شرکت های تجاری در عراق سهمیه کلان دولت جمهوری اسلامی قرار داده است وخیلی عراقی در ایران زندگی میکنند وبرای سفر با بودجه ایران به کربلا برای چهلمین روز شهادت امام حسین به صف در دم سفارت عزاق ایستاده بودند و ۷۰۰۰۰ هزار نفرطلاب برای ماه محرم از حوزیه فیصیه قم برای مداحی راهی استانها شده بودند چه هزینه های رژیم میکند ابران را باید نجات دهیم فردا خیلی دیر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: