آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 دی ماه 1393 = 14-01 2015

تروریسم/فرانسه؛ بازداشت یکی از طرفداران رژیم

یک طنزپرداز فرانسوی که از طرفداران حکومت اسلامی ایران بشمار می رود، به اتهام تجلیل از تروریستهای اسلامی امروز بازداشت شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، "دیودونه" پس از آن بازداشت شد که با درج مطلبی در صفحه فیس بوک خود، با یکی از تروریستهای اسلامی که هفته گذشته در حملات خونین پاریس شرکت داشت، ابزار همدردی کرد و نوشت: "امشب احساسی شبیه احساس شارلی کولیبالی دارم".

وی با این جمله شعار معترضان به حمله به خبرنگاران مجله شارلی ابدو را با نام "آمدی کولیبالی" که جمعه گذشته به یک سوپرمارکت یهودیان در پاریس حمله کرده بود، ادغام کرد.

معترضان به ترور خبرنگاران شارلی ابدو در تظاهراتی که در پی این اقدام جنایتکارانه برگزار شد، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن جمله "من شارلی هستم" نوشته شده بود.

دستگاه قضایی فرانسه پس از حملات تروریستی اخیر در این کشور در برابر کسانی که تروریسم را به ویژه در شبکه های اجتماعی تشویق می کنند، به طور جدی برخورد می کند.


دیدار "دیودونه" با مقامات جمهوری اسلامی

"دیودونه" در چند سفر به ایران در سال‌های گذشته، با مقامات جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرده بود.

هفته نامه "پاری ماچ"*، پس از بازگشت "دیودونه" از ایران با وی مصاحبه ای انجام داد که در آن این طنزپرداز فرانسوی از جمله گفته بود: "من با رئیس جمهور احمدی نژاد، از قدرت صهیونیست‌ها در فرانسه و فشارهایی که اعمال می کنند صحبت کردم. رئیس جمهور احمدی نژاد همه این مسائل را می دانست؛ وی آدم با حسن‌نیت، آرام و متین است. من در ایران، آزادی و عدالت بیشتری نسبت به فرانسه دیدم. ایران برای من یک مدل دموکراسی است."



آرش January 14, 2015 09:20 PM

تعجب میکنم ! تو که تو فرانسه میگی اذیتت میکنند ، ایران هم یه مدل دموکراسی برات ، بهتر از فرانسه ! خوب برو ! بکش برو ایران زندگی کن !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: