آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 بهمن ماه 1393 = 29-01 2015

وضعیت کتابخانه ها در شان کشور نیست

یزد- ایرنا - معاون امور مجلس، استان ها و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: وضعیت کنونی کتابخانه ها در شان کشوری با این پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی و مردمی که در جهان داعیه دار فرهنگ و ادب هستند نیست.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا واحدی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: کتابخانه های عمومی یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه جوامع است.

وی افزود: مراکز علمی نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها هر کدام مخاطب خاص و محدودی دارند، اما هیچ محدودیتی رای مخاطبان کتابخانه ها وجود ندارد و تمام اقشار جامعه را شامل می شود به همین خاطر به کتابخانه دانشگاه عمومی گفته می شود.

معاون امور مجلس، استان ها و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در گرو توسعه فرهنگی است ، اظهار کرد: امام راحل نیز اعتقاد داشتند که «ساده اندیشی است اگر تصور شود استقلال در هر زمینه ای بدون استقلال فرهنگی قابل تحقق باشد.»

واحدی گفت: برای بهبود شرایط موجود باید کتابداران، خود را باور کنند و گرنه هیچ گره گشایی در این حوزه بوجود نمی آید.

وی خواستار خروج جامعه کتابخوان از موضع انفعال شد و افزود: این قشر باید به جای مصرف کننده بودن به بازار نشر و نویسنده خط بدهد.

** استان یزد در تمام شاخص های حوزه کتاب رتبه نخست کشور را دارد

این مسوول در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تبدیل یزد به شهر کتاب گفت: استان یزد در تمام شاخصه های تعداد اعضا، منابع، زیربنا و اختصاص بودجه نیم درصدی شهرداری ها رتبه نخست را داراست و امیدواریم 2 سال آینده که دوره فعالیت مدیر کل جدید به پایان می رسد شاهد بهبود شرایط باشیم.

معاون نهاد کتابخانه های کشور با اشاره به لزوم تعامل سازنده با مقامات استانی، تکریم و فراهم آوردن زمینه های تحصیل و رشد کتابداران، آشنایی با تازه های نشر، آشنایی با خیران و شناسایی خیران جدید و همچنین ارتباط با ائمه جماعات و استفاده از حمایت ها و روشنگری های روحانیت برای نشر فرهنگ کتابخوانی را خواستار شد .

در این مراسم ضمن تجلیل از تلاش های محمدحسین پارساییان مدیرکل پیشین اداره کل کتابخانه های عمومی استان ،رقیه دوست فاطمی ها به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

دوست فاطمی ها پیش از این مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: