آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 بهمن ماه 1393 = 31-01 2015

دیدار با زن 7 هزار ساله تهران + عکس

تب کشف اسکلت زن 7 هزارساله (عکس زیر) در خیابان مولوی تهران هنوز بالاست. این گزارش دیداری با این اسکلت این زن است& با طرح یک سوال آیا این کاوش مولوی ادامه پیدا می کند؟ کاوشی اتفاقی که از سر کنجکاوی یک دانشجوی باستان‌شناسی هنگام اقدامات آب و فاضلاب صورت گرفت و منجر به یافته منحصر به فردی در یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران شد. باستان شناسان معتقدند که این کاوش‌ باید ادامه پیدا کند تا بتوانند به نتایج تازه‌ای در مورد تهران برسند.

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – برای نخستین بار جمعی از خبرنگاران به همراه احمد مسجد جامعی بازدید گروهی از کشف جدید تهران داشتند. کشفی که منجر به چالش‌های بسیار بر سر قدمت تهران شد. این اسکلت زن 7 هزارساله هر چند هزاران حرف برای گفتن دارد اما تا کاوش‌ها ادامه پیدا نکند، باستان‌شناسان نمی‌توانند به نتایج تازه در مورد تهران و تهرانی‌ها برسند.

در برخی از خبرها آمده بود که با کشف این اسکلت قدمت تهران به 7 هزارسال می‌رسد. از سوی دیگر فرضیه مسافر چشمه علی و احتمال تک خاکسپاری در مورد این یافته مطرح شد. این‌ها تنها چند سوال بودند، قطعا هزاران سوال ذهن ساکنان تهرانی‌ را به خود مشغول کرده است. آن‌ها دوست دارند بدانند در چه شهری و با چه قدمت و پیشینه‌ای زندگی می‌کنند اما آنچه پاسخ قطعی به هزاران سوال می‌دهد تنها ادامه کاوش‌هاست.

************************************************



فريبرز January 31, 2015 09:53 AM

مى تواند همسر مناسبى براى نميرالمومنين حضرت آيت الله جنتى باشد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو January 31, 2015 10:02 AM

همانگونه که میبینید تمدنهای بیش از ده هزار ساله در ایران پیدا شده
حال مسلمین جهان تحقیق کنند ببینند زندگی اسلام یا دین ساکنین منطقه
قبل از اسلام چه بوده یکتا پرستی ایرانیان بیش از یازده هزار سال پیشینه دارد
خجالت دارد به دنبال ملا نصردین ۱۴۰۰ ساله بر این باور باشیم که خون ناباوران را بریزیم این باور ننگ ایرانیان است ما اولین یکتا پرستی را آفریدیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: