آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 اسفند ماه 1393 = 03-03 2015

موضوع رفع حصر و ریزش پایگاه اجتماعی روحانی

ریزش پایگاه اجتماعی دولت در حال وقوع است
دولت روحاني موافق رفع حصر نیست

بهارنیوز: يك رسانه اصولگرا در تحليلي قابل تامل، با عنوان "چرا دولت موافق رفع حصر نیست؟ دولت یازدهم، فردای رفع حصر" با استناد به شواهد و اظهارات علني اطرافيان روحاني، به ضرس قاطع نتيجه‌گيري كرده است كه: اتاق‌های فکر دولت به‌خوبی آگاهند که فرجام رفع حصر برای آنان «فرصت‌ساز» نیست، بلکه «چالش‌آفرین» است.

سایت "برهان" با انتشار تحليلی به مسئله حصر موسوی، کروبی و زهرا رهنورد و همچنین مواضع دولت یازدهم نسبت به این مسئله پرداخته و نتیجه گیری کرده است که دولت روحانی مخالف رفع حصر است.

این سایت نوشته است: مهم‌ترین نگرانی و دلواپسی دولت، «حفظ» و «گسترش» پایگاه اجتماعی خود در لایه‌های مختلف اجتماعی است و مقوله‌ی «رفع» حصر اصلی‌ترین «تهدید» برای پایگاه اجتماعی دولت محسوب می‌شود. بنابراین با توضیحات داده‌شده، در مقطع کنونی برای رهایی از ریزش، تاکتیک «گفتاردرمانی» و «دوگانه‌گویی» را در دستور کار قرار داده‌اند.

این منبع نوشت: با انباشت مطالبه‌ی جریان فتنه از دولت یازدهم که مبنی بر وعده‌های انتخاباتی و اظهارات پساانتخاباتی حاملان گفتمان اعتدال نسبت به رفع حصر است، اگر این رویداد در عصر استیلای دولت آقای روحانی اتفاق نیفتد، امکان ریزش پایگاه اجتماعی دولت به دلیل عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش وجود دارد.

از منظر دیگر، در صورت رفع حصر، مسلماً پایگاه اجتماعی حامی سران فتنه دیگر زیر چتر گفتمانی-سیاسی اصلاحات و اعتدال قرار نخواهند گرفت، زیرا آنان منافع سیاسی خود را در فضا و شخصیت‌های دیگر صورت‌بندی کرده‌اند و با این پیش‌فرض، بار دیگر ما شاهد ریزش پایگاه اجتماعی دولت خواهیم بود.



ساسان March 3, 2015 01:13 PM

مگر موسوى يا كروبى مبارزان ضد حكومت هستند، يا فكر ميكنند مردم همه چشم به راه اين ٢ تن مهره هاى وابسته به حكومت هستد، يا فكر ميكنند كه مردم له له ميكنند تا اين از خيمه شب بازى حكومت آخوندى بيرون بيان و مردم رهبرى كنند؟! خود ميدانيد كه مردم ديگر از اين نمايش مسخره شما به جان آمده اند و خواهان به زير كشيدن شما مفت خوران غارتگر و جنايتكار هستند، آرى مردم منتظر ان روز هستند كه تمأميت شما را از رفسنجانى دزد و حيله گر گرفته تا خاتمى و موسوى و باقى نوكر صفتان حيله باز شما زالوها، ديكر دل خوش كنيد به غلامان حلقه به گوشتون، مردم ديگر حكومت مذهبى و مفت خور آخوندى را به هيچ وجه و شكل نميپذيرد و شما ٣٦ سال وقت داشت يد و چهره كريه و ارتجاعى خودرو نشان داديد

گزارش یا اعتراض به این نظر


البرز March 3, 2015 05:48 PM

اين اخوندهاي حرامزاده مردم ايران را ببازى گرفتند و هنوز فكر ميكنند با مطرح كردن مسوى و كروبي ميتوانند مردم زجركشيده ايران را به بيراه بكشانند ولي كور خوندند، مردم كه به اخوند روحانى رأى ندادنند،اخوند روحانى را خامنه اي كثيف رئيس جمهور كرد،ما يادمان نرفته و نخواهد رفت در زمان نخستوزيري موسوى پاكترىن جوانان ما را در زندانهاي جمهوري كثيف اسلامى اعدام كردند و هنوزهم اين اعدامها ادامه دارد بِنَا براين بايد اسلام، اخوند،امامزاده و خرافات رادر ايران ريشه كن كنيم، براى رسيدن به اين هدف همبستگى ما ضروريست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: