آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 اسفند ماه 1393 = 05-03 2015

آینده اسد؛ پاسخ فرانسه به سفیر جمهوری اسلامی

فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، با بیان این که بشار اسد طرف صحبت معتبری برای مبارزه علیه داعش و آماده‌سازی آینده سوریه نیست، گفت: بشار اسد اصلی‌ترین مسؤول نگون‌بختی مردم کشورش است.

به گزارش رادیو فرانسه، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با خالد خوجا، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم بشار اسد، که صبح امروز در کاخ الیزه صورت گرفت، همچنین بر ضرورت احیای فوری روند گفت‌وگوهای ژنو در زمینه برقراری صلح در سوریه تأکید کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی الیزه، هولاند در این دیدار گفت: تنها راه حل ممکن برای اتحاد مردم سوریه، برآورده کردن خواسته های مشروع آنان، نابودی گروه‌های تروریستی و برقراری صلح است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین بشار اسد را مسؤول ظهور گروه‌های تروریستی در سوریه دانست.

اظهارات امروز آقای هولاند در حالی است که وی اخیرا سفر جنجالی چهار عضو پارلمان فرانسه به دمشق و دیدار سه نفر از آنان با بشار اسد را محکوم کرد.

همچنین در دیدار امروز، رهبر ائتلاف اپوزیسیون سوریه، از حمایت سیاسی و عملیاتی فرانسه از این گروه دموکراتیک در مبارزه با داعش قدردانی کرد.

دیدار رئیس جمهوری فرانسه با رهبر مخالفان بشار اسد در حالی است که امروز علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی در پاریس در گفت‌وگو با رادیو «اروپا1» گفت که تهران از پاریس انتظار دارد تا نسبت به سوریه واقع‌گراتر باشد.


نقشه‌ پنتاگون برای ارسال نیروی ویژه به سوریه


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از امکان اعزام یگان‌های ویژه‌ای از نیروهای زمینی آمریکا به سوریه برای پشتیبانی از مخالفان "میانه‌رو" سوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، ژنرال مارتین دمپسی در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: اگر فرماندهان میدانی ما از من یا وزیر دفاع بخواهند تا نیروهای ویژه خود را برای پشتیبانی از مخالفان "میانه‌رو" سوری که تحت آموزش ارتش آمریکا قرار می‌گیرند، اعزام کنیم و ما ببینیم این اقدام برای تحقق اهداف ما امری ضروری است در آن صورت از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که اجازه این اقدام را صادر کند.

سخنان دمپسی از تمایل و نقشه‌ فرماندهان پنتاگون برای ارسال نیرو به سوریه پرده بر می‌دارد.

پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که آموزش نظامی «مخالفان میانه‌رو سوریه» طی چهار یا شش هفته آتی آغاز خواهد شد.


ارائه پیش‌نویس قطعنامه به شورای امنیت

ایسنا: آمریکا بار دیگر در اقدامی علیه نظام سوریه، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به منظور محکومیت استفاده از گاز کلر در جنگ سوریه، به شرکای خود در شورای امنیت ارائه کرد.

آمریکا با ادعای اینکه نظام سوریه در جنگ اخیر این کشور علیه مخالفان از گاز کلر استفاده کرده، بار دیگر در اقدامی خصمانه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در این خصوص به شورای امنیت ارائه داد تا این شورا هرچه سریعتر عاملان این اتفاق را محاکمه کند.

بنا بر گزارش‌ها، کشورهای عضو شورای امنیت امروز (پنجشنبه) قرار است در سطح کارشناسان خود، پیش‌نویس ارائه شده از سوی آمریکا را مورد بررسی قرار دهند.

پیش‌نویس قطعنامه به بند هفتم منشور سازمان ملل اشاره دارد که به شورای امنیت این اجازه را می‌دهد تا به منظور اجرای تصمیمات خود از نیروی نظامی استفاده کند.



mitra farahani March 6, 2015 05:07 AM

این پنتاگن هم با نقشه هاش آدم را خجالت زده میکند برای زحماتی که تند تند برای لشکر کشی هایش می گشد چرا این همه عجله می کنند تا قیامت وقت دارند وتا آن زمان اسدهم بالاخره مرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: