آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 فروردین ماه 1394 = 23-03 2015

اوباما ديگر اطرافيانش را تحت کنترل ندارد

انتخاب: یک نشریه آمریکایی اعلام کرد شرایطی که در آن، همکاران بسیار نزدیک رئیس جمهور آمریکا تلاش می کنند یک تصمیم سیاسی اتخاذ نشده را اجرایی کنند، « بی سابقه و هشدار دهنده » است.

به نوشته نشریه آمریکایی « نشنال اینترست »، واضح است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیگر در مسائل مربوط به شرایط اوکراین به ویژه تحویل احتمالی سلاح مرگبار به کیف، کنترل مشاوران کلیدی خود را از دست داده است.

این نشریه افزود رفتار برخی مقامات دولت آمریکا « اعتماد آفرین » نیست، زیرا آنها به جای تلاش برای متقاعد کردن رئیس جمهور در مورد ضرورت اتخاذ یک تصمیم، ترجیح می دهند بدون اطلاع رئیس جمهور، در جهت منافع خود وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، « نشنال اینترست » با اشاره به اظهارات ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در « کنفرانس مونیخ با موضوع امنیت » برای متقاعد کردن اروپایی ها برای لزوم مسلح کردن کیف، نوشت : ‌« هیچ کس از این تعجب نمی کند که بگوییم ویکتوریا نولاند قوی ترین و تهاجمی ترین اهرم فشار برای مسلح کردن کیف است.»

این نشریه افزود این مسئله تنها در مورد نولاند صدق نمی کند.

ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) « باید به اختصاص کمک نظامی مرگبار به کیف » فکر کنند.

همچنین اظهارات مشابهی از سوی جیمز کلاپر، رئیس سرویس های اطلاعاتی آمریکا و ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا بیان شده است. به نوشته نشنال اینترست، ژنرال بریدلاو حتی در ارائه اطلاعات غلط درباره آتش بس در اوکراین تردیدی به خود راه نمی دهد تا آمریکایی ها و اروپایی ها را بر لزوم مسلح کردن کیف متقاعد کند.

این نشریه اذعان دارد که پیش از این نیز درخصوص سیاست خارجی آمریکا در دولت این کشور، نزاع و اختلافاتی وجود داشته است، اما شرایطی که در آن، همکاران بسیار نزدیک رئیس جمهور آمریکا تلاش می کنند یک تصمیم سیاسی اتخاذ نشده را اجرایی کنند، « بی سابقه و هشدار دهنده » است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: