آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 فروردین ماه 1394 = 25-03 2015

مذاکرات؛ ذخیره نفت ایران در چین/نگرانی تجار نفتی

خبرگزاری رویترز گزارش داد: داده های این خبرگزاری نشان می دهد رژیم تهران سرگرم ذخیره کردن بیش از 20 میلیون بشکه نفت خام در سوپرتانکرهایی است که در بنادر ایران لنگر انداخته اند زیرا تحریم های غرب همچنان صادرات نفتی این کشور را با محدودیت مواجه کرده است.

این منبع افزود: برخی تحلیلگران و دلالان نفتی انتظار دارند رژیم تهران به محض دستیابی به توافق هسته ای که بر اساس آن تحریم های اقتصادی به صورت مرحله ای لغو خواهد شد، نفت ذخیره شده خود را وارد بازار کند.

بر اساس داده های موسسه تحقیقات و پیش بینی های نفتی تامسون رویترز، در ماه گذشته 9 فروند از 14 فروند نفتکش های بسیار بزرگ پر از نفت بوده اند و بقیه نیز تا 60 درصد نفت داشته اند. رژیم تهران همچنین در تاسیسات اجاره ای در چین نیز نفت ذخیره سازی کرده است.


نگرانی تجار نفتی

روزنامه فایننشال تایمز نوشت: صحبت از پیشرفت در مذاکرات هسته ای موجب تشویش تجار نفتی شده است. درحالی که مقادیر عظیمی از نفت ایران قبلا ذخیره سازی شده است، تزریق صدها هزار بشکه نفت در روز به بازارهای نفت که از قبل با عرضه بیش از حد نفت خام مواجه اند، می تواند موجب کاهش بیش از پیش قیمتها شود.

این منبع نوشت: چشم انداز موجی از صادرات نفت خام ایران قبلا قیمت بین المللی نفت برنت را کاهش داده است بطوریکه در میان پیش بینی ها در مورد حصول توافق (هسته ای) تا سی و یکم مارس، از بشکه ای شصت دلار در ماه گذشته اکنون به حدود پنجاه و پنج دلار در هر بشکه رسید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: