آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 فروردین ماه 1394 = 28-03 2015

ظریف: به توافق نزدیک نیستیم / هشدار اوباما و مرکل

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوزان (سوئیس)، دیپلماتهای آمریکايی و رژیم ایران روز جمعه اعلام کردند که مذاکرات سخت و پیچیده است و هنوز اختلافهای مهمی وجود دارد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی عصر جمعه در پاسخ به این سوال که آیا شما به توافق نزدیک هستید، گفت: نه، ما به توافق نزدیک نیستیم.

ظریف افزود: این بستگی به اراده سیاسی طرف مقابل دارد؛ انتخاب بین فشار و توافق.

حمید بعیدی نژاد، رئیس تیم کارشناسی رژیم ایران در مذاکرات هسته ای نیز گفت: هنوز مسائل عمده ای که بر روی آن اختلاف نظر است، همچنان باقی است.

وی گفت: اگر در نهایت به توافق نرسیم دلیل اصلی آن زیاده خوهی طرف مقابل است

در همین حال اعلام شد که رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان روز جمعه پس از گفتگوی تلفنی در باره مذاکرات هسته ای به رژیم ایران هشدار دادند که برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود و حصول توافق باید تصمیمات ضروری اتخاذ کند.

سخنگوی کاخ سفید نیز در جمع خبرنگاران در این باره گفت: رسيدن به توافق مستلزم تعهد جدی رژیم ايران است. ما به دنبال تعهدات خاص رژیم ایران هستیم تا این تعهدات همه مسیرهای دستیابی به بمب را ببندد. همه کشورهای 5+1 به دنبال تعهد رژیم ایران برای پذیرفتن بازرسی های سرزده هستند تا پیروی آنها از توافقنامه راستی آزمایی شود.

همزمان، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: اگر رژیم ایران خواهان توافق است، باید تضمین کافی بدهد. در غیر این صورت رسیدن به توافق دشوار خواهد بود.

از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل گفت: مساله هسته ای رژیم ایران مهمترین مساله ای است که بر امنیت و صلح جهان تاثیر گذار است پس این مساله باید در سریعترین زمان ممکن حل شود.



فريد March 28, 2015 04:40 AM

بخاطر نگاه هاي تيز و شهوتانه حسين فريدون هلگا اشميد صندلي خود را عِوَض كرد چون تحمل زل زدن حاج حسين را نداشت مشد حسين كه نقش لؤلؤ سر خرمن در مذاكرات را دارد ظاهرا هيچ كاري جز زل زدن به زنها در ميتينگ ها را ندارد بنا بگفته دوستان هلگا اشميد اينكار مشد حسين باعث آزار روحي هلگا اشميد كه بچنين حركات شنيعي عادت ندارد شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: