آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 فروردین ماه 1394 = 15-04 2015

آسوشیتدپرس: اوباما در برابر کنگره تسلیم شد/موضع رژیم

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در باره تحویل احتمالی موشکهای اس300 روسی به رژیم ایران گفت: ظاهرا اقدامات "شریک ما" روسیه حصول به توافق هسته ای را بسیار بسیار دشوار می کند.

لایحه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای نظارت بر هرگونه توافق هسته ای با رژیم ایران با 19رأی مثبت و بدون رأی مخالف تصویب شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر گزارش داد: رئیس‌جمهور باراک اوباما در مقابل فشارهای وارده تسلیم شد و موافقت کرد قانونی را که به کنگره این حق را می‌دهد که هرگونه توافق هسته ای با رژیم ایران را نظارت کند، امضا نماید.

به نوشته این منبع، کنگره آمریکا از اصرار خود بر کنترل هرگونه توافق هسته ای و ادامه تحریم های خردکننده علیه رژیم ایران عقب نخواهد نشست.

از سوی دیگر حسن روحانی که به گیلان سفر کرده، امروز گفت: دنیا و ۱+۵،‌ مجلس سنا و نمایندگان، رئیس جمهور و دولت آمریکا همه بدانند در این توافق اگر تحریمها پایان نیابد، توافقی در کار نخواهد بود.

همزمان یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر سنای آمریکا طرح قانونی شدن نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای را به تصویب برساند، مجلس هم طرح الزام دولت به غنی‌سازی را در دستور کار قرار می‌دهد.


گزارش سه شنبه شب

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا امروز با اجماع 19 رای به پیش نویس لایحه ای که به کنگره حق بررسی و بازنگری هرگونه توافق هسته ای با رژیم ایران را می دهد، رای داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این لایحه یک دوره انتظاری را بر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بین امضای این توافق نهایی و لغو تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران که کنگره در سالهای گذشته تصویب کرده است، تحمیل می کند.

پیش تر اعلام شده بود که اعضای جمهوریخواه و دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنا در مورد این لایحه به توافق رسیدند که به کنگره اختیار ارزیابی توافق در حال شکل گرفتن برای مهار برنامه هسته ای رژیم ایران را می دهد.

این توافق در حالی حاصل شد که جان کری وزیر خارجه آمریکا شخصا از دموکراتها و جمهوریخواهان کمگره خواسته تا به دولت اوباما زمان و فضای بیشتری برای مذاکره در مورد یک توافق نهایی بدهند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: در کنگره آمریکا از طرف هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه حمایت قاطعی از حق کنگره برای بررسی هرگونه توافقی بین آمریکا و پنج قدرت دیگر با رژیم ایران وجود دارد و خیلی ها همچنان شک دارند که آیا در نهایت توافقی حاصل خواهد شد یا خیر.

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا در سخنرانی خود گفت: مردم آمریکا باید حق بررسی این موافقتنامه را داشته باشند.

جان بینر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان هم گفت: کنگره قطعا باید فرصت بررسی این توافق را داشته باشد. وی افزود: به نظر می رسد که دولت می خواهد به هر قیمت به یک توافق برسد.

از سوی دیگر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفته: توافق روسیه برای برداشتن ممنوعیت فروش سامانه پیشرفته موشکی به رژیم ایران مسئله را پیچیده تر کرده است.

سناتور باب کورکر گفت: تعدادی از کشورها شرکت کننده در مذاکرات چند جانبه با تهران لزوما نه اهداف یکسانی دارند و نه روابط شان با حکومت ایران یکسان است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت: ظاهرا اقدامات "شریک ما" روسیه حصول به توافق هسته ای را بسیار بسیار دشوار می کند.




مهمان April 14, 2015 04:23 PM

راستی تا یادمون نرفته چند مطلب کوچکلو موچولو فراموش شده که میبایست در متن مذاکره حتما قید میشده از قلم افتاده واز جمله مسائل حاشیه ای هسته ای رژیم که که بعداز مدتها پنهان کاری رژیم آشکار و به اصل متن تبدیل شده مسئله /دخالت نظامی هسته ای در سوریه /دخالت نظامی هسته ای در عراق/دخالت نظامی هسته ای در بحرین/دخالت نظامی هسته ای در یمن/برای بهترو روشن شدن کارهای این رژیم هسته ای تمام شبیه هم است به دنیا واز جمله کنگره امریکا نه به چون اوبامای رفتنی مثل رفقش ملاعلی که هر دو نفرشان خودشان را به کوچه علی چپ و پنهانکاری زده اند و اتحادیه اروپا جهت اطلاع و اقدام فوری

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: