آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 اردیبهشت ماه 1394 = 05-05 2015

آغاز رزمایش بین‌المللی "شیر آماده" در اردن

رزمایش بین‌المللی "شیر آماده 2015" امروز (سه شنبه) با مشارکت نیروهای مسلح اردن و 18 کشور جهان و همچنین با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا در اردن آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، این رزمایش در راستای برنامه‌های آموزشی نیروهای مسلح اردن و ارتش‌های کشورهای عربی برای بالا بردن توان نظامی، افزایش برگزاری رزمایش‌های مشترک جهت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، عملیات مبارزه با تروریسم، تماس‌های استراتژیک، اداره بحران‌ها و بالا بردن آمادگی کشورهای شرکت کننده در آن است.

در این رزمایش‌ که از امروز آغاز شده و تا نوزدهم مه ادامه خواهد داشت حدود 10 هزار سرباز مشارکت دارند.

همچنین این رزمایش با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا در مراکز آموزش نظامی نیروهای مسلح اردن و تعدادی از مدارس و مراکز آموزشی دیگر نیروهای زمینی، هوایی و دریایی و با مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های امنیتی، نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با اداره بحران‌ها برگزار می‌شود.

پیش از آغاز این رزمایش مشعل محمد الزبن، مشاور پادشاه اردن در امور نظامی و رئیس هیات ستاد مشترک ارتش این کشور با مدیر رزمایش‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در امان دیدار و در خصوص انجام مقدمات برای آغاز رزمایش با وی گفت‌وگو کرده بود.

در این رزمایش کویت، بحرین، قطر، عربستان، مصر، عراق، امارات، لبنان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، پاکستان، آمریکا، کانادا، بلژیک، لهستان، استرالیا و فرماندهی پیمان ناتو شرکت دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: