آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1394 = 17-05 2015

مذاکرات؛ واکنش مشاور رهبر به طرح کنگره آمریکا

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته گفته بود: توافق هسته ای با رژیم ایران، بازرسی از تاسیسات نظامی را مجاز می‌کند. علی اکبر ولایتی مشاور بین‌المللی خامنه‌ای گفته: بازدید از تأسیسات نظامی خط قرمز ماست.

صداوسیمای رژیم: دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب گفت‌وگویی داشته است.

ولایتی در این مصاحبه گفته: آمریکا بعد از هر مذاکره دبه در می آورد. آنها بعد از اینکه مذاکرات شروع می‌شود، قدم‌به‌قدم از آن قول اولیه عقب می‌نشینند. نکته‌ی مهم این است که هربار مذاکره می‌کنند، بعدش دبّه درمی‌آورند و همان حرف‌هایی که قبلاً به‌نوعی درباره‌ی آن‌ها تفاهم حاصل شده است، دومرتبه تکرار می‌‌کنند و بعد ادعاهای جدیدی مطرح می‌نمایند. این معنایش همان خوی زیاده‌خواهی آمریکاست.

وی افزود: یک مطلب همین قضیه‌ی مصوبه‌ی سنا و مجلس نمایندگان است یا درباره‌ی مدت محدودیت نسبی فعالیت‌های هسته‌ای ما تا به حال اعداد متفاوتی گفته‌اند. هر کسی می‌رسد، عددی را بیان می‌کند.

ولایتی گفت: بنابراین اگر بخواهند به این روش، یعنی تهدید نظامی، تناقض‌گویی، نقض عهد و عقب‌نشینی از حرف‌های مورد قبول، ادامه بدهند، دیگر اعتمادی در طرف مقابل باقی نمی‌‌ماند و مذاکرات با خطر جدی مواجه خواهد شد.

جواد ظريف، وزیر خارجه نیز به نشریه آلمانی اشپيگل آلمانی گفته است: فضاي بي اعتمادي در دو طرف مذاکره بسيار زياد است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: