آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 اردیبهشت ماه 1394 = 19-05 2015

بسته شدن بيمارستان‌ها به دليل کمبود نيرو

بيرجند- انتظار هشت ساله براي بازگشايي سه بيمارستان سربيشه، سرايان و درميان خراسان جنوبي در حالي پس از دو بار افتتاح رسمي توسط مسئولان کشوري ادامه داردکه اين بار وعده براي دو ماه ديگر داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حکايت تلخ سه بيمارستان سربيشه؛ سرايان و درميان به سال 86 برمي‌گردد، روزي که ساخت اين سه بيمارستان آغاز شد و نور اميدي را در مردم اين سه شهرستان مرزي که سال‌ها به دليل مرزي بودن با بسياري از بيماري‌هاي واگيردار دست و پنجه نرم مي‌کنند و براي درمان ناچارند فاصله‌هاي چندين کيلومتري تا مرکز استان را طي کنند، روشن کرد.

شايد آن روز مردم محروم شهرستان‌هاي مرزي حتي تصورش را نمي‌کردند که بايد براي سرانجام رسيدن اين بيمارستان‌ها انتظار هشت ساله را تحمل کنند اما مردمي‌که پيوسته با کمبودها و نبودها دست و پنجه نرم کرده بودند باز هم راضي بودند و در اين هشت سال تنها سکوت کردند و منتظر عملي شدن وعده‌هاي مسئولان بودند.

نور اميد اين مردم زماني روشن تر شد که در سال 90 ساختمان اين بيمارستان‌ها با حضور وزير بهداشت افتتاح شد اما به گفته مسئولان وقت اين افتتاح فقط بهره برداري از ساختمان بيمارستان بوده و هنوز تجهيز آن باقي مانده که بايد توسط دانشگاه علوم پزشکي انجام شود.

بسته شدن بيمارستان‌ها به دليل کمبود نيرو

اين بار مردم شهرستان‌هاي درميان، سرايان و سربيشه بايد دو سال منتظر تجهيز بيمارستان‌ها مي‌مانند و بالاخره در تيرماه سال 92 روز موعود فرا رسيد، 31 تيرماه آن سال روز خوشحالي مردم اين شهرستان‌ها بود چراکه بعد از دو سال بيمارستان‌ها با حضور معاون اول رئيس‌جمهور وقت و مسئولان رده بالاي استان براي دومين بار اين بيمارستان‌ها را اين بار با تجهيزات افتتاح کردند.

قائم مقام وزير در همان سال اعلام کرد: حالا ديگر بخش‌هايي مانند راديولوژي، آزمايشگاه، استريل، زنان و زايمان، کودکان، جراحي، داخلي و اورژانس، درمانگاه، غذاخوري، خدمات اداري، ساختمان امحا زباله، نگهباني، تصفيه فاضلاب و اتاق برق اضطراري در آنها آمادگي کامل براي کار را دارند.

اگرچه 6 سال انتظار مردم سرايان و شهرستانهاي مرزي سربيشه و درميان با اعلام خبر افتتاح رسمي سه بيمارستان در هريک از اين شهرستانها به پايان رسيد اما انگار خوشحالي مردم تنها يک روز دوام داشت و دو روز بعد از افتتاح اين بار به دليل نبود نيرو، قفل و زنجير بر درهاي اين بيمارستانها زده شد.

سال 93 تکرار وعده‌هاي بي نتيجه

بهنام باريک بين، معاون جديد توسعه مديريت و منابع انساني دانشگاه علوم پزشکي بيرجند، در دي ماه سال گذشته در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينکه در بودجه سال جاري و سال آينده براي به کارگيري اين نيروها اعتباري در نظر گرفته نشده است باز هم اظهار اميدواري مي‌کند که با پيگيري‌هاي انجام شده از طريق وزارتخانه و مجلس اميدواريم تا پايان سال جاري حکم حقوقي اين همکاران امضا تا از خدمات آن‌ها در سال 94 بهره‌مند شويم.

محمود گنجي فرد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي بيرجند، نيز در جلسه روز پرستار در ارتباط با اين بيمارستان‌ها گفته بود: حدود 150 نيرو براي اين بيمارستان‌ها گزينش شده اند و قرار بود که تا پايان سال جاري جذب شوند اما به دليل برخي مشکلات اين نيروها در ابتداي سال آينده بکارگيري مي‌شوند.

و بالاخره در سال جديد نه تنها مردم شهرستان‌هاي سربيشه، سرايان و درميان بلکه تمامي مردم خراسان جنوبي منتظر بازگشايي اين بيمارستان‌ها بودند که رئيس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند در 23 فروردين ماه امسال در گفتگو با جرايد محلي خبر خوش آغاز به کار گيري نيروهاي مورد نياز اين بيمارستان‌ها را داد و گفت: موانع بر سر راه به کارگيري نيروي انساني مورد نياز سه بيمارستان سرايان، درميان و سربيشه بالاخر رفع شد و تا دو هفته ديگر زمينه فعاليت نيروهاي استخدامي اين سه بيمارستان فراهم مي‌شود. اما بعد از گذشت حدود يک ماه از اين ماجرا هنوز اين امر محقق نشده و اين بار پاي بيمارستان‌هاي مرکز استان درميان است چرا که اگر نيروهاي پذيرفته شده در اين بيمارستان‌ها مشغول به کار شوند بيمارستان‌هاي مرکز استان با مشکل کمبود نيرو مواجه مي‌شوند و باز شهرستان‌هاي سربيشه، سرايان و درميان طبق گفته رئيس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند بايد حدقل دو ماه منتظر بمانند تا نيروهاي مورد نياز بيمارستان‌هاي بيرجند جذب شوند.

سرنوشت 3 بيمارستان اين بار به استخدام نيروهاي بيمارستان‌هاي بيرجند گره خورد

رئيس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه اغلب نيروهاي پذيرفته شده در بيمارستان‌هاي سربيشه، درميان و سرايان به عنوان نيروي شرکتي در بيمارستانهاي امام رضا(ع) و ولي عصر(عج) بيرجند مشغول به کار هستند، گفت: اگر اين نيروها از بيمارستان خارج شوند ما با کمبود نيرو در مرکز استان مواجه مي‌شويم و بايد منتظر بمانيم تا نيروهاي جايگزين آن‌ها جذب شوند.

کاظم قائمي‌با اشاره به اينکه اطلاعيه استخدام 200 نيروي مورد نياز اين بيمارستان‌ها از روز پنج شنبه هفته گذشته منتشر شده است، بيان کرد: آزمون استخدامي اين افراد در هشت خرداد ماه سال جاري برگزار مي‌شود و گزينش و مراحل استخدامي‌آن‌ها حداقل يکي يا دو ماه طول مي‌کشد.

وي با بيان اينکه هنوز اعتباري براي جذب نيروهاي مورد نياز بيمارستان‌هاي سربيشه، درميان و سرايان از مرکز اختصاص نيافته است، عنوان داشت: تلاش مي‌کنيم تا اين نيروها را با استفاده از منابع داخلي خود دانشگاه به کار بگيريم تا شايد وزاتخانه در عمل انجام شده قرار بگيرد و اعتباري براي آن اختصاص دهد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند با اشاره به اينکه در حال حاضر بخش اورژانس، درمانگاه داخلي و اطفال اين بميارستان‌ها مشغول به فعاليت هستند، اضافه کرد: تلاش مي‌کنيم تا بخشي از آن‌ها را فعال کنيم اما نمي‌توانيم همه را به صورت يکجا مشغول به کار کنيم و بيمارستان‌هاي بيرجند را خالي کنيم.

وزارت بهداشت اعلام کرد تا خرداد ماه منتظر بمانيم

معاون توسعه مديريت و منابع انساني دانشگاه علوم پزشکي بيرجند نيز در اين ارتباط گفت: تمام مراحل گزينش اين نيروها انجام شده و تنها در اعتبارات بند «و» امسال مشکل ايجاد شده و اين اعتبارات اختصاص نيافته است.

بهنام باريک بين ادامه داد: اما در حال حاضر وزارت بهداشت اعلام کرده که بايد تا خرداد ماه منتظر بمانيم که اگر مجوز آن از سازمان مديريت گرفته شود بودجه اختصاص مي‌يابد.

وي بيان کرد: اگر در اين زمان اعتبار مورد نياز اختصاص نيابد، ناچاريم که نيروهاي مورد نياز بيمارستان‌ها را با اعتبارات خود دانشگاه جذب کنيم تا در اعتبارات بند «و» سال آينده قرار بگيرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: