آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 اردیبهشت ماه 1394 = 20-05 2015

ساخت وساز و هزینه های هنگفت در گور خمینی

در حالی که طی سالیان گذشته افکار عمومی نسبت به عملکرد دولت احمدی نژاد در موضوع ساخت و سازهای کلان در مسجد جمکران واکنش نشان داده بودند؛ طرح های توسعه ای در حال اجرا شدن در مرقد امام خمینی است که می تواند چه از نظر حجم سرمایه گذاری و چه از نظر ماهیت آن مورد نقد قرار گیرد.

به گزارش سحام نیوز٬ بنا به مطلبی که مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر کرده٬ گویا به تازگی ضریح تازه ای زیر ضریح آیت الله خمینی ساخته اند. مسیح مهاجری در اینباره می گوید: “فضای بسیار وسیع، سقف و پایه‌های بسیار مستحکم و دیوارهای ضخیم بتونی اطراف، چنان توجه مرا به خود جلب کرده بودند که نتوانستم با حال عادی همیشگی مشغول زیارت شوم و بدون آنکه بفهمم چه کرده‌ام از همان مسیر برگشتم و غرق در این تفکر شدم که آیا امام خمینی با این هزینه کردن برای مقبره خود موافق است؟

در مسیر رفت، به هتل، تالارها،‌ پاساژها، فروشگاه‌ها، گلدسته‌ها، گنبدهای کوچک و بزرگ و سایر ساخت و سازهای پرزرق و برق که در مجموعه‌ای با عنوان حرم امام خمینی ساخته شده‌اند خیره شده بودم و بدون آنکه ذره‌ای تردید کنم آنها را وصله‌های ناچسبی برای حرم امام خمینی یافته بودم، اما هنگامی که آن تونل و آن فضای وسیع و پرهزینه زیرزمین را دیدم، غربتی وصف‌ناشدنی برای امام خمینی احساس کردم که تا آن روز، احساس نکرده بودم.”

ساخت و سازهای کلان در مسجد جمکران٬ مرقد امام خمینی٬ حرم رضوی و … در حالی صورت می گیرد که گزارش های تکان دهنده بسیاری از تحصیل کودکان در چادرها و یا اتاقک های فلزی یا حصیری منتشر شده است. وضعیت آثار تاریخی هم در شرایط بحرانی قرار دارد و سازمان میراث فرهنگی بودجه ای برای نگهداری و یا بازسازی کامل بسیاری از آثار و ابنیه ندارد.

این اقدامات در حالی است که یکی از شعارهای اساسی انقلاب ۵۷ به رهبری امام خمینی٬ ساده زیستی و توجه به محرومان بود.



Dariush May 20, 2015 01:58 PM

( به نویسنده مقاله) قبل از قلم زدن کمی‌ تفکر کنید برادر! آقا جانت در حال آماده کردن گور خود است و در آینده نزدیک میتوانید به یک مکان رفته و همزمان ۲ تا آخوند "زیارت" کنید! حالا اینکه "نزدیکی‌" ۲ تا آخوند در گور از لحاظ "شرعی" جائز است یا نه نمی‌دانم، بشتابید و از خود آقا بپرسید تا از دست نرفته

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira May 20, 2015 05:44 PM

تمام این بدتر از عشرت لانه ها باید در ایران کارخانه شوند
علی گدا را بی کفن در میدان شورش لاشه اش را آتش زنید
علی گدا را بت نکنید
بت سازی ۱۴۰۰ ساله را رها کردند
کی ؟
ایرانیان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: