آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 خرداد ماه 1394 = 27-05 2015

پس از بنزین نوبت دلار است/وضع بحرانی تر می شود

در بازار امروز - چهارشنبه - سکه تمام عیار 930 هزار تومان و هر دلار آمریکا 3306 تومان و یورو هم 3657 تومان فروخته می‌شود.

این در حالیست که یک اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه گفته پس از گرانی بنزین نوبت دلار است: این مساله تنها به اینجا ختم نمی­شود و به‌زودی موضوع افزایش قیمت ارز و دلار را هم خواهیم داشت.

«حسین راغفر» اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا معتقد است که همان چالش­ها که در دولت­های قبل پس از افزایش قیمت حامل­های انرژی پیش آمد، دوباره تکرار خواهد شد و مهر خود را بر آینده­ اقتصاد ایران خواهد کوبید.

وی می گوید: گسترش فساد هم در همین محیط گسترش می­یابد. چون کارمند حقوق بگیر ثابت در شرایطی که نتواند فشار تورمی ناشی از این سیاست­ها را تحمل کند، به فکر ایجاد منابع درآمدی غیررسمی می­افتد و این است که کشور ما در این شرایط با این حجم از فساد مواجه است. اینکه بخش عمده­ای از جمعیت کشور نمی­توانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند، به دلیل اجرای همین سیاست­هاست. اکنون در سیستان و بلوچستان 100هزار کودک و نوجوان وجود دارد که باید در مدرسه باشند اما به تحصیل ادامه نمی­دهند.

حمید حسینی عضو هیأت ‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی نیز گفته: فشارهای منطقه‌ ای و ماجرای یمن، تامین و خرید بنزین را برای دولت دشوار و حجم یارانه‌ها و مسائل دیگر، شرایط را با گذشته متفاوت کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: