آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 خرداد ماه 1394 = 02-06 2015

سه شرط مهم رهبر برای مذاکرات؛ موضع کنگره (؟)

سناتور پيشين آمريکايی: کنگره توافق با رژیم ايران را رد خواهد کرد

خبرگزاری فارس: مشاور مقام معظم رهبری سه موضوع عدم اجازه برای بازدید از مراکز نظامی یا غیر هسته‌ای را در کنار دو شرط دیگر، سه شرط غیرقابل چانه‌زنی در مذاکرات هسته‌ای برشمرد.

«علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌اللملل در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان می‌گوید: سه مسئله در مذاکرات هسته‌ای برای جمهوری اسلامی غیرقابل چانه‌زنی است. شرط اول: هرگز بازرسی تاسیسات نظامی و حاکمیتی و هر مکانی خارج از هسته‌ای را نمی‌پذیریم. شرط دوم: تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم دانشمندان و کادر فعال ما در موضوع هسته‌ای بازجویی شوند. و شرط سوم: اصلا آمادگی نداریم که بین مسئله هسته‌ای و پرونده‌های منطقه‌ای ارتباط برقرار کنیم.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال توافق با گروه 1+5 را می‌دهید و اگر توافق امضا شد آیا حمایت جمهوری اسلامی از سوریه کاهش می‌یابد و اگر شکست خورد، حمایت آن افزایش پیدا می‌کند؟، گفت: امیدواریم مذاکرات به نتایج مثبت برسد اما نمی‌دانیم که چه می‌شود و غرب در چنته خود چه شروط [یا شرایطی] دارد.

وی در ادامه گفت: نمی‌دانیم آیا آمریکایی‌ها عقب‌ می‌نشینند یا شروط جدید کارشکنانه‌ای مطرح می‌کنند. این‌هایی که گفتم، شروط ماست و ابدا از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم. در مورد پرونده‌های منطقه‌ای، ایستادگی ما کنار ملت‌های مظلوم مقاوم، اولا و قبل از هر چیز، به اعتبار و صداقت جمهوری اسلامی مرتبط است سپس به شکل ریشه‌ای به منافع و امنیت ما.


کنگره توافق با رژیم ايران را رد خواهد کرد

یک سناتور پیشین آمریکایی گفت: اگر یک توافق بد با رژیم ایران که در تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی است، شکل بگیرد، این موضوع امنیت ملی آمریکا و نسل های بعدی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به نقل از توئیتر، جو لیبرمن در نشستی درباره مذاکرات هسته ای رژیم ایران که از طرف بنیاد دفاع از دمکراسی برگزار شده بود، گفت: من معتقدم که کنگره توافق با رژیم ایران را رد خواهد کرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: