آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 تیر ماه 1394 = 27-06 2015

مذاکرات؛ اگر توافق اتمی بد باشد، چه خواهد شد؟

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد رژیم ایران روز جمعه با اشاره به وجود اختلافات گفت: مذاکرات هسته ای به کندی پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر خارجه آمریکا اواخر روز جمعه وارد وین شد تا از تلاش دوساله برای توافقی که بلندپروازی‌های هسته‌ای رژیم ایران را کنترل می‌کند، نتیجه بگیرد. اما طرفین هشدار داده‌اند این توافق از نقطه پایان بسیار دور است. کری قرار است روز شنبه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران دیدار کند.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور روز جمعه در تحلیلی نوشت: اظهارات جان کری در باره گذشته هسته ای رژیم ایران، آنها را به گرفتن امتیاز از غرب حریص کرده است.

در همین حال رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: نگرانی های بزرگی در باره اینکه دولت اوباما خواهان گذر از برخی خطوط است که نباید عبور کند و به توافق بد با رژیم تهران برسد، وجود دارد.

سناتور باب کورکر در مصاحبه با نشریه یو.اس.ای.تودی گفت: اگر توافق بد باشد، آنگاه همانطور که در تمامی جلسات پرسش و پاسخ و سخنرانی ها شنیده اید، کنگره با قدرت جلوی آن را خواهد گرفت.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: به نظرم آنچه که آنها (مقامات رژیم تهران) باید بدانند این است که اگر به توافق نرسیم، حقیقتا گام های ضروری را برای جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح اتمی خواهیم برداشت و توانايی هسته ای آنها را نابود خواهیم کرد.


حل مسائل کليدی در مذاکرات بسيار دشوار است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، یک دیپلمات غربی روز جمعه در آستانه مذاکرات حساس در وین، گفت: تا زمان رسیدن به یک توافق هسته ای با رژیم ایران، موضوعات متعددی در گفتگوها به صورت جدی لاینحل مانده اند.

وی گفت: پیچیده ترین و دشوارترین موضوعات یعنی شفاف سازی ها، بازرسی از تاسیسات هسته ای، لغو تحریم ها و ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته ای رژیم ایران، باید طی چند روز دیگر حل و فصل شوند و این مسئله بسیار دشوار است


بدبینی ها درباره توافق بیشتر می شود

همزمان شبکه سی ان ان تاکید کرد با نزدیک شدن به ضرب الاجل هسته ای بدبینی ها درباره توافق بیشتر می شود.

خبرنگار این شبکه در گزارشی درباره گفتگوهای هسته ای گفت هرچه به ضرب الاجل سی ژوئن برای حصول توافق نهایی هسته ای نزدیکتر می شویم، دلیلی بیشتری برای بدبینی پیدا می شود.

وی افزود: اگر حصول توافق از ضرب الاجل تعیین شده بیشتر طول بکشد، فرصت بیشتری را به قانونگذاران آمریکایی که از قبل با توافق مخالفند، می دهد تا مخالفتها را با هرگونه توافقی بیشتر کنند.


توافقی در افق مذاکرات وجود ندارد

روزنامه العرب نوشت خبری از توافق در افق مذاکرات نیست.

این روزنامه چاپ لندن نوشت: ناظران سیاسی می گویند با توجه به تحولات اخیر در مسیر مذاکرات هسته ای، همه معتقدند به احتمال زیاد خبری از توافق در افق مذاکرات وجود ندارد هرچند درها کاملا بسته نشده است. به عقیده این ناظران، با همه اینها نمی توان پیش بینی کرد در آینده چه رخ خواهد داد.



mitra farahani June 27, 2015 09:00 AM

آقای عراقچی چرا اینهمه کاردرا تا دسته در استخوان گذاشته ای ومرتب نمک به زخم می پاشی جان بکن وبگو که مذاکرات نه بکندی که اصلا پیش نمیرود مرگ یک بار شیون هم یکبار خسته شدیم ازاین همه کش وا کش دوروغ شنیدن دندان خراب علاجش کشیدن هست فقط یک مرد می خواهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام June 27, 2015 10:30 AM

با درود: کشورهای ۱+۵ بدانند ! هرگونه توافق و یا غیر آن با حکومت اشغالگرتهران منوط به دارا بودن وجهه قانونی آن دارای ارزش بین اللملی ست بنابراین توافق و یا غیر با حاکمان داعش بنیان تهران فاقد ارزش قانونیست هیئت حاکمه فعلی آمریکا دمکراتها هم بهتراست به این بازی مسخره (گفتگوها) با نوکر سرسپرده خود جمهوری اسلامی پایان دهند تا بدین گونه کمتر مورد تمسخر و خنده زاری مردم شریف و بافرهنگ ایران، آمریکا و جهان قراربگیرند ناگفته نماند در طی گذشت این ۳۷ سال اشغالگری در ایران هیچ شخص و یا گروه سیاسی هرچند صاحب قدرت در ایران و آمریکا هرگز نتوانسته و نمیتواند فاصله بین مردم این دوکشور ایجاد نماید زنده باد مردم ایران و آمریکا پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: