آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 تیر ماه 1394 = 30-06 2015

کشف بقايای کاخ جهان نمای اصفهان

بقایای کاخ جهان نمای اصفهان در حفاری های باستان شناسی کشف شد.

به گزارش صدا وسیما، کارشناس میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت:همزمان با حفاری های ایستگاه قطار شهری اصفهان در میدان امام حسین (ع) اصفهان و بر اساس مستندات موجود کاوش در این منطقه آغاز شد که در نهایت پی ها ،شالوده ها و پایه های کاخ جهان نمای اصفهان کشف شد.

امیری با اشاره به اینکه پایه های این کاخ 350 سال قدمت دارد و بنای کاخ در عهد شاه عباس دوم صفوی شکل گرفته است افزود:این کاخ 4 طبقه 30 متر ارتفاع داشته است و دروازه ورود به دولتخانه شاهی با چشم انداز باغ های خیابان چهارباغ و زاینده رود بوده است.

وی گفت:ابعاد کاخ جهان نما 16 در 16 یا 19 در 19 متر مربع تخمین زده می شود که کاوش طولی آن به پایان رسیده و احتمالا در ضلع های شرقی و غربی کاخ توسعه یابد.

کارشناس میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان افزود:کاخ جهان نما در دوران قاجار و پهلوی تخریب می شود و کابل های برق و لوله های آب از دل آن عبور داده می شود که این تاسیسات شهری بطور کامل منتقل و از محل کاخ جابجا می شود.

امیری با اشاره به برنامه ریزی برای حفظ این محوطه تاریخی افزود:کاوش کاخ جهان نما بزرگترین کشف محوطه تاریخی در 50 سال اخیر در قلب شهر اصفهان است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: