آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 15 تیر ماه 1394 = 06-07 2015

تشخیص سرطان در ایران به موقع صورت نمی‌گیرد

مدیرگروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی ترمیمی جهاد دانشگاهی خراسان‌ رضوی، آخرین مهلت ارسال مقالات به اولین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن را 31 تیر ماه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مریم مقدم متین در نشست خبری پیرامون اولین سمپوزیوم سرطان نسترن که در دانشکده پزشکی دانشگاه مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه سرطان بیماری همراه با درد و ترس است، اظهار کرد: همه این موارد باعث شده که ما بیشتر به سمت تشخیص زودهنگام این بیماری برویم و سعی کنیم قبل از اینکه بیمار با بار اقتصادی و اجتماعی سنگین سرطان مواجه شود از آن پیشگیری کنیم.

وی به مولفه‌های دیگر ابتلا به سرطان در ایران اشاره کرد و افزود: رژیم غذایی می‌تواند در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار باشد. همچنین استفاده از سیگار و قلیان که در جوامع مختلف متفاوت‌تر است هم از جمله موارد دخیل در ابتلا به شمار می‌رود.

مقدم متین یادآور شد: ما به لحاظ درمان پیشرفته هستیم و از نظر تجهیزات درمانی با مشکلی مواجه نیستیم، لذا مشکل ما در زمینه تشخیص به موقع بیماری است که این تشخیص در ایران به موقع صورت نمی‌گیرد، بنابراین باید روش‌های غربالگری مورد توجه قرار گیرد.

دکتر افشین افشاریان، عضو هیات امنای مرکز پیشگیری از سرطان نسترن، در ادامه این نشست اظهار کرد: با وجود موفقیت‌های بسیاری که در زمینه درمان سرطان به دست آورده‌ایم، اما باز هم این میزان چندان نمی‌تواند به شمار آید، لذا باید هزینه‌هایی را که می‌خواهیم برای بیماری سرطان صرف کنیم به سمت پیشگیری از این بیماری ببریم. در واقع کمک به تشخیص زودهنگام سرطان موثرتر از کمک به بیماران آن است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های خیران و موسسات پیشگیری از سرطان باید به این سمت برود که چگونه از سرطان پیشگیری کنیم و تشخیص زودهنگام این بیماری انجام گیرد.

عضو هیات امنای مرکز پیشگیری از سرطان نسترن با تاکید بر اینکه باید به خیرین در زمینه پیشگیری از سرطان در رابطه با هزینه‌هایی که در مقابله با این بیماری اختصاص می‌دهند مشاوره دهیم، گفت: جهت دادن به خیرین بسیار مهم است، زیرا خیرین زیادی در این زمینه وجود دارند اما بیشتر این کمک‌ها در زمینه درمان صورت می‌گیرد در حالی که سرمایه‌گذاری در پیشگیری بسیار موثرتر است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: