آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 شهریور ماه 1394 = 26-08 2015

آقای اوباما، جنگ تنها آلترناتیو نبود - شیرین طبیب زاده

شما آقای رئیس جمهور، در محاسباتتان در مورد ملایان سخت در اشتباه هستید و آینده این را ثابت خواهد کرد. سران جمهوری اسلامی بیش از همه از اجماع و اتحاد مردم ایران بالاخص اگر از پشتیبانی جهان غرب برخوردار باشد وحشت دارند، شما با سیاستهای غلطتان مانع این اتحاد شدید اما مطمئین باشید که در آینده ای نه چندان دور همین مردم آرام و ظاهرا ترسیده، تمام معادلات شما را برهم خواهند زد.
****


آقای اوباما، جنگ تنها آلترناتیو نبود

شیرین طبیب زاده

آقای رئیس جمهور آمریکا در دفاع از قرارداد هسته ای با جمهوری اسلامی با اصرار میخواهند بگویند که مذاکره و قرارداد با رژیم تبهکار مسلط بر جان و مال مردم ایران تنها راه برای جلوگیری از یک جنگ بود و بس، چرا جنگ اما روشن نیست.

بگمان من تصادفا تصویب این قرارداد امکان جنگ را بسیار بیشتر خواهد کرد چه در صورتی که جمهوری اسلامی به تبعیت از طبیعتش و دکترینش از وعده هائی که ظاهرا داده است تخطی کند که در آنصورت امریکا مجبور به دخالت نظامی خواهد شد و چه در صورتی که با ثروتی که بدست خواهد آورد ترکتازیهایش را در منطقه ادامه دهد و حتی بیشتر کند که در آنصورت اسرائیل و کشورهای عرب منطقه دیگر آرام نخواهند گرفت.

آقای اوباما برای تصویب این قرارداد، با ترساندن مردم جهان از یک جنگ احتمالی، چنان کمپین عظیمی براه انداخته است که دست کمی ازکمپین هایش در زمان انتخابات آمریکا ندارد.

حال خطاب من بایشان این نکات است. آقای رئیس جمهور من بعنوان یک زن ایرانی -آمریکائی از شما سئوال میکنم که:

آیا در همۀ این سالها، شما حقیقتا راه دیگری را در مقابله با جمهوری اسلامی هرگز امتحان کردید و نتیجه نداشت؟ آیا شما هرگز کنجکاو بوده اید که بدانید اکثریت مردم ایران چگونه می اندیشند و یا تنها به گفته های دروغ گویان لابی جمهوری اسلامی بسنده کردید که اینگونه سیاست مماشات را در پیش گرفتید؟

شما در همه این سالهای رویاروئی با رژیم اسلامی ایران، وجدانا، در کجای سیاست هایتان یاری رسانی به مبارزان ایرانی را گنجاندید؟ صدای کدام جنبش مدنی ایرانیان چه در داخل و چه در خارج، در زمان شما کمترین بازتابی یافت؟ بکدام یک از رادیوها و یا تلویزیونهای ایرانی دموکراسی خواه مخالف رژیم بهائی داده شد؟ در کجا دهها و صدها تظاهرات مردم ایران در سراسر جهان درهمۀ دوران ریاست شما منعکس گردید؟ در رادیو و تلویزیونهای دولتی اتان تعداد مصاحبه شوندگان سکولار ملی مخالف جمهوری اسلامی به ابواب جمعی رژیم و اصلاح طلبان و ملی مذهبی ها در همۀ این سالها چگونه تناسبی داشته است؟ چند نفر از گویندگان و اجراکنندگان ایران دوست ضد جمهوری اسلامی را از تلویزیون دولتی اتان که قسمتی از مخارج آن با پول مالیاتی که من و کسانی مانند من می پردازند، اخراج کرده باشند خوب است؟

عکس العمل شما آقای رئییس جمهور نسبت به رستاخیز مردم ایران در سال ۲۰۰۹ چه بود؟ اینکه در همان زمانی که چشمان زیبای ندا دریای خون شد و نگاه معصومانه اش را گوئی ملتمسانه بسوی جهان دوخت، شما سرگرم نامه نگاری با تبهکار شیطان صفتی بودید که دهه هاست نفس ها را در سینه های ملتی خفه کرده است، مرد فاسد غاصبی که اگر بماند بازهم به جنایاتش در وطن من و در منطقه با گشایشی که شما در کارش ایجاد کرده اید ادامه خواهد داد.

راستی شما در این سالها بدون دلیل و یا برای استمالت رژیم چند بار تکرار کردید که «ما قصد تغییر رژیم در ایران را نداریم» که با این سخنان بی مورد و نابجایتان از طرفی جان تازه ای به حاکمان جابر رژیم اسلامی دادید و از طرف دیگر تمام انرژی مخالفان جمهوری اسلامی را گرفتید؟ و چنین شد که مردم ایران پس از بپاخیزی ۲۰۰۹ و پس از باصطلاح بهار عربی که خود منتج از رستاخیز مرم ایران بود، ناگهان به حقیقت دردناکی دست یافتند که شما و متحدانتان پشیزی برای نقض حقوق بشر در ایران و منطقه قائل نیستید و بفراست دریافتند که شما پشت رژیمهای جبار منطقه هستید و اعتراضات آنها با سرکوب رژیمی روبرو خواهد شد که هفت اقلیم جهان نگهدار آنست.

این شمشیر دمواکلس جنگ و صلحی که بر سر جهان می چرخانید آقای اباما، شمشیری است زنگزده که تنها آن دسته از طرفدارانتان را قانع میکند که یا بی اطلاعند و یا منافعی دارند که براحتی میتوانند چشم بر همۀ جنایات جمهوری اسلامی ببندند. شما تمام حقیقت را نمی گوئید آقای رئیس جمهور. حقیقت اینست، آقای اوباما، که ملایان به کمک شما دموکراتها به روی کار آمدند و با کمک شما دموکراتها جان تازه ای یافتند. شوریختانه ، بگمان من ایرانی، نام شما و آقای کارتر را در تاریخ ایران با لکه های سیاه ترسیم خواهند کرد.

البته میدانیم که روند روزگار چنین است و میتوان پذیرفت، بناچار، که کشورهای شرق و غرب در پی منافع خود باشند، این قابل درک است، اما اینکه کشورهائی که ادعای دموکراسی و حمایت از حقوق انسانی دارند زیر بال یک چنین رژیم سرکوبگر درحال زوالی که موذیانه با تهدید ِ امکان اتمی شدنش جهانی را اینگونه بگروگان گرفته است را بگیرند، حقیقتا نمایانگر نهایت دنی بودن روح انسانی است و حیرت آور. شما با نشست و برخاست با چنین رژیمی، نشان دادید که دولتها میتوانند با شانتاژ و سرکشی از قوانین بین المللی حقانیت یافته و شمارا وادار به مذاکره و مدارا با همۀ کج رفتاریها و جنایات خود کنند. درس بسیار بدی برای سایر دولتهای آشوبگر در جهان.

سیاستهای شما در منطقه نیز فاجعه بار بود و هست. آمریکا در جنگ عراق - جدا از اینکه حمله به عراق نیز اشتباه محض بود - ظرف بیست روز صدام را شکست داد اما سیاستهای شما بعد از آقای بوش ناگهان یک کشور سکولار- اگرچه با سرکردگانی خودکامه را- مبدل به پایگاه جنگ های بی امان مذهبی کرد و در حالیکه ارتش عراق کاملا از هم پاشیده شده بود، شما با بیرون کشیدن بی موقع نظامیان آمریکائی عنان اختیار را بدست جمهوری اسلامی سپردید، نتیجه اش جان باختن همه روزه انسانهای بیگناه در کوچه و بازار شهرهای عراق برای چندین سال پیاپی بود و گوش های کر و چشمان نابینای غرب و جهان بر همۀ آن جنایات و سیه روزی ها و نتیجه اش گروه اسلامی یا داعش.

شما در سوریه نیز در آن زمان که مردم آن کشور در پی کسب آزادی به خیابانها ریختند و فریاد دموکراسی سر دادند، سکوت کردید و کمترین پشتیبانی از جنبش مردم نکردید و آنگاه که بشار اسد بازهم با کمک جمهوری اسلامی به سرکوب بیرحمانه مردم اقدام کرد بازهم نگفتید که اسد بایستی کنار برود و حتی در مورد استفاده اسد از بمب های شیمیائی بر علیه مردم بی گناه آن کشور، التیماتوم توخالی دادید و گذشتید. نتیجۀ این بدعملی شما به خاک و خون کشیده شدن بیش از دویست هزار بیگناه و ملیونها پناهندۀ سرگردان به گرد جهان بود. شما اگر فکر میکنید با ژست صلح دوستی در زمان ریاستتان آن جایزۀ صلح نوبل بی معنا حلالتان خواهد شد، سخت در اشتباهید. سکوت شما در دفاع از مردمان دموکراسی خواه منطقه – حال که خود را صاحب اختیار جهان میدانید - و در برابر آنهمه مظالم، تصادفا گناه کمتری نیست.

آلترناتیو دیگر اما، آقای اباما، در مورد کشور من ایران وجود داشت. تغییر رژیم در زمانی که تحریمها دمار از روزگار حکومت اسلامی بر آورده بود و رژیم بدریوزگی و پریشان حالی افتاده بود و در حال فروپاشی بود- بدست مردم ایران - و احیانا با پشتیبانی معنوی کشورهای مثلا متمدن غربی. شاید تنها اگر شما و متحدانتان دست از حمایت آشکار و پنهانتان از جمهوری اسلامی بر می داشتید، مردم خود می دانستند چگونه از پس این رژیم تبهکار بر آیند و بدون شک این پیروزی - پیروزی یک نیروی دموکراتیک سکولار در ایران- میتوانست بر تمامیت روند حوادث در تمام منطقه تاثیرگذار باشد.

شما آقای رئیس جمهور، در محاسباتتان در مورد ملایان سخت در اشتباه هستید و آینده این را ثابت خواهد کرد. سران جمهوری اسلامی بیش از همه از اجماع و اتحاد مردم ایران بالاخص اگر از پشتیبانی جهان غرب برخوردار باشد وحشت دارند، شما با سیاستهای غلطتان مانع این اتحاد شدید اما مطمئین باشید که در آینده ای نه چندان دور همین مردم آرام و ظاهرا ترسیده، تمام معادلات شما را برهم خواهند زد، اینرا از من بپذیرید.

اوت 2015



arman August 21, 2015 11:56 AM

درود بر شما که حرف دل هر ایرانی آزاده را زدید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Hamid August 21, 2015 09:40 PM

مردم دلير ايران از ابتداي بر اريكه قدرت تكيه زدن اقاي اوباما ميدانستند كه از وي انتظار پشتيباني از خواستهاي بحق خود را نميتوان داشت و در كارنامه وي جز سازش با حكومت سفاك اخوندي وبه كشتن دادن جوانان ازادي خواه و ثروت هاي ملت شريف ايران نبوده است ولي تاريخ نشان داده كه أرمانهاي بحق هرملتي در نهايت پيروز خواهد شد و جنايت پيشه گان ومتجاوزان به زباله دان تاريخ انداخته خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


irani August 22, 2015 12:16 AM

درود بر شما ایرانی توانمند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد August 22, 2015 02:06 AM

شعار دادن خیلی آسان است۰ در حالیکه امریکا خودش نمیخواهد، یا دیگر نمی تواند آقای جهان باشد، هنوز می خواهید در امور داخلی کشورها دخالت کند۰ مگر تغییر رژیم عراق بدون خونریزی و بمباران گسترده انجام شد که توقع دارید رژیم ایران را هم عوض کنند؟ تازه مگر ایران تنها کشوری در دنیاست که حکومت استبدادی دارد و حقوق مردمش را تضییع کرده؟ امریکا باید رژیم همه را عوض کند؟
درک اینکه حامی اصلی رژیم ملایی ایران در واقع روسیه است کار مشکلی نیست۰ آیا اگر امریکا برای تغییر رژیم در ایران اقدام کند روسیه ساکت خواهد نشست، یا با استفاده از فرصت، مثلا بقیه اکراین را هم خواهد گرفت؟ به عنوان یک مالیات دهنده ایرانی-امریکایی آیا موافقید امریکا برای تغییر رژیم ملاها وارد یک درگیری نامشخص و بی انتها و احتمالا اتمی با روسیه شود بخصوص اگر صحنه درگیری شان در ایران باشد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد August 22, 2015 02:13 AM

ادامه
بزرگترین موفقیت توافق اخیر کشاندن مافیای قانون گریز به پای میز مذاکره و تسلیم در برابر قوانین بین المللی بود۰ هنوز توافق اجرایی نشده تمام ارکان نظام به لرزه افتاده و شکافها عمیقتر شده اند۰ جناحهای مختلف رژیم چنان به جان هم افتاده اند و یکدیگر را لو می دهند که نه سابقه داشته و نه دیگر قابل وصل کردن مجدد به هم است۰آیا تغییر رژیم از داخل با سست شدن پایه های رژیم آسانتر نیست؟
مشکل ما و مردم منطقه فرهنگی است۰ بهار عربی نشان داد که بسیاری از مردم منطقه برای روابط سنتی خود بیش از آزادی و دمکراسی ارزش قائل هستند۰یعنی حتی اگر برایشان امکان انتخابات آزاد هم فراهم شود، باز به رئیس قبیله و یا رهبر سنتی خود رای خواهند داد۰ باور ندارید که اگر در ایران هم انتخابات آزاد برگزار شود هنوز بسیاری به احمدی نژاد رای خواهند داد چون بهشان حقوق ماهانه میدهد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد August 22, 2015 02:15 AM

ادامه
اصلا جامعه روشنفکری ایران را نگاه کنید که خود اکثرا قائل به حقوق بشر نیستند۰ عمده زیر بنای ذهنیت روشنفکری در ایران یا چپ توده ای است یا مذهبی متاثر از شعارهای حزب توده۰ بدون اینکه چیزی از ارزشهای جنبش سبز کم شود، اما اگر این جنبش به نتیجه (؟) میرسید، فکر میکنید تغییر رژیم اتفاق می افتاد؟ در حالیکه رهبران اصلی جنبش خود از جناح باصطلاح چپ پایه گذاران حکومت اسلامی بودند و شعار اصلی شان دمکراسی دینی و اجرای بی تنازل قانون اساسی بود، چه چیزی بیش از شکل دیگری از حکومت اسلامی با چپ گرایی بیشتر در انتظارمان بود؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


آناهیتا پارسی August 22, 2015 10:01 AM

جناب اوباما و همپالگیها، همگی خیلی خوب میدانند که چرا با رژیم جنایتکار آخوندی یا بشاراسد و مشابهین در منطقۀ خاورمیانه مماشات می کنند آنها برنامه ها و منافع کوتاه و درازمدتشان در منطقه را دنبال می کنند، ما مردم ایران هم باید یکبار برای همیشه بدانیم که حل تمامی مسائلمان از کوچک و بزرگ، در همۀ زمینه ها، با هر کیفیت و کمیت، فقط و فقط در گرو سرنگونی رژیم ضد بشری، مردم کُش و چپاولگر آخوندی با همۀ باندها و وابستگان به آن است و باید بدانیم که "کس نخارد پشت ما جز ناخن انگشت ما" پس باید بپا خیزیم واز هر راه و به هر شیوۀ ممکن علیه این رژیم مرگ ونیستی و کشتار مبارزه کنیم،
اگر واقعاً و عمیقاً اراده کنیم، راههای مقاومت و مبارزه را بدون شک خواهیم یافت

گزارش یا اعتراض به این نظر


مریم بانو August 25, 2015 06:10 AM

تُه که نوشم نه اي نيشم چرايي؟

با درود به بانوی فرهیخته ایرانی شیرین طبیب زاده
اگر شاه میدانست که حقوق بشر کارتراینست که آمریکا دارد در ایران ومنطقه رواج می دهد، سرجایش نشسته بود و تکان هم نمی خورد! افسوس که چنین نشد واکنون آشکار است که منظوردموکراتها پشیبانی از مردم ایران نبوده ویا آنها از روی نادانی، گول باصطلاح لیبرالها و روشنفکران نگونبخت ایرانی را خورده اند و دوباره نیز! ایراندوستان از روی تجربه باید بیاموزند که دیگربه آمریکاییان زیاد هم اعتماد نداشته باشند اوباما همانند کارتر تنها نیش می زند و نوشداروی ایرانی آزاد و دموکرات نیست، راه نجات ایران انسجام ملّی همه ایراندوستان دموکرات سکولار، نافرمانی مدنی وقیام مردم است /

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: