آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 شهریور ماه 1394 = 01-09 2015

هزینه اینترنت در ایران 3500 برابر ژاپن

به گزارش دانا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بهره‌برداری از فاز اول نخستین آزمایشگاه کارت هوشمند کشور در مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک در غرب استان تهران با اشاره به تبلیغات برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت درباره واگذاری اینترنت ارزان قیمت متذکر شد: قطعا وقتی که شما یک سال خدمات اینترنتی را با 25 هزار تومان دریافت ‌می‌کنید باید بدانید بالا بودن سرعت تنها یک تبلیغ است و در زمان امضای قرارداد به شما خدمات اینترنتی با سرعت و حجم پایین ارائه ‌می‌کنند؛ درباره کم‌فروشی اینترنت هم باید بگویم که اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت کم‌فروشی نمی‌کنند اما برخی از آنها ممکن است به این کار دست بزنند که حتما با تذکر و جریمه روبه‌رو خواهند شد.

این در حالیست که از زمانی که پای اینترنت به ایران بازشده است، همیشه بحث‌هایی پیرامون سرعت‌پایین اینترنت و قیمت بالای آن بین کاربران وجود داشته است. اکثر کاربران اینترنت در ایران از کیفیت ارائه خدمات راضی نیستند. در مقابل شرکت‌هایی که در حوزه اینترنت سرویس‌دهی می‌کنند، همیشه ادعای کیفیت بالا را داشته و از قیمت پایین و عدم سوددهی آن می‌نالند. به‌راستی حق با کدام طرف است؟

هزینه اینترنت در ایران ٢ برابر افغانستان، ٣٥٠٠ برابر ژاپن

بر اساس گزارش سالانه وب‌سایت معتبر نت‌ایندکس درباره میانگین سرعت اینترنت در کشورهای مختلف، ایران رتبه ١۶٩ را از میان ١٩٢ کشور جهان از آن خود کرده است. این رده‌بندی هرساله براساس میلیون‌ها تستی تنظیم می‌شود که کاربران کشورهای مختلف برای ارزیابی سرعت اینترنت خود انجام داده‌اند.

نکته جالب اینجاست که ایران در سال‌های گذشته رتبه‌های بهتری ثبت کرده است به‌عنوان مثال در ٢٣ فوریه ٢٠١٢ ایران رتبه ١۵۵ دنیا را به دست آورد و در تست سالانه ٢٠١٠ رتبه ١۴٣ را به خود اختصاص داد. این موضوع نشان می‌دهد که سایر کشورهای دنیا در زمینه ارتقای خدمات اینترنتی خود با سرعت بیشتری نسبت به ایران پیشرفت کرده‌اند.

با توجه به اینکه در برنامه پنجم توسعه رتبه ٢ منطقه در زمینه دسترسی به اینترنت برای کشور پیش‌بینی شده بود اما حالا نه ‌تنها ایران از نظر سرعت اینترنت رتبه آخر منطقه را از آن خود کرده است که قیمت اینترنت در ایران دو برابر افغانستان و بیشتر از ٣۵٠٠ برابر ژاپن است.

بر اساس گزارش‌های منتشره، کمترین سرعت اینترنت در جهان متعلق به چند کشور آفریقایی مانند لیبی و اریتره و برخی از کشورهای آمریکای‌جنوبی مانند کوباست. از این میان ایران رکورددار کمترین سرعت اینترنت در خاورمیانه نیز به‌شمار می‌رود و افغانستان و لیبی در جایگاه‌های بالا‌تر از ایران دسته‌بندی شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: