آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 شهریور ماه 1394 = 02-09 2015

ایران؛ نقشه ای که پوتین با موشک اس300 در سر دارد

سایت "دیپلماسی ایران": سفیر پیشین رژیم ایران در جمهوری آذربایجان با تأکید بر اینکه مشروط کردن تحویل سامانه موشکی اس-300 به جمهوری اسلامی به بازپس گیری شکایت تهران از مسکو در راستای فراهم کردن زمینه استفاده ابزاری با ایران محسوب می شود، گفت: به نظر می رسد که روس ها در حال طراحی بازی جدیدی در رابطه با ایران هستند.

افشار سلیمانی گفت: روس ها به دنبال این هستند که محکومیت خود را ملغی کنند و بعد دو طرف وارد مراحل جدید انعقاد قرارداد و طی پروسه تحویل سامانه موشکی اس-300 شوند که احتمالا این پروسه یک پروسه طولانی خواهد بود و در خلال آن روس ها کارت ایران و کارت تحویل این سامانه موشکی را به منظور تنظیم روابط، کسب امتیاز و همچنین دستیابی به خواسته خود برای لغو تحریم های اعمالی غرب علیه روسیه در رابطه با اوکراین، وارد بازی با غرب خواهند کرد.

وی گفت: روسیه در روابط و مناسبات خود با ایران یک نگاه ابزارگونه دارد و تلاش دارد تا از این روابط در راستای تأمین منافع خود بیشترین بهره را ببرد. در همین راستا در طول سال های گذشته خصوصا با بالا گرفتن بحران هسته ای، روس ها تلاش کرده اند تا از ایران به عنوان یک کارت بازی استفاده کنند و این کارت را برای تنظیم روابط خود با کشورهای غربی به ویژه آمریکا بکار ببرند.



homa September 2, 2015 09:06 AM

روسیه همیشه بفکر منافع خود بوده وهست مگر دلش برای مردم وایران میسوزد این روباه مکار خبره سیاسی همیشه در هرکاری با رژیم با هدف بوده حالا اقا از سردولت رژیم اخوندیسم جز میلیونرهای دنیا هم شده است ننگ برتو پوتین چپاولگر ایرانم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: