آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 مهر ماه 1394 = 06-10 2015

ناجیان غریق درطرحهای دریا حضور ندارند

ساری-ایرنا- با گذشت 14 روز از مهر سال 94، گرمای پاییزی حاکم بر مازندران باعث شده که طرح سالم سازی دریا در این استان با وجود به پایان رسیدن مهلت قانونی آن همچنان از سوی پیمانکاران با کیفیت پایین و عدم حضور ناجیان غریق تداوم داشته و این موضوع خطر مرگ برای شناگران را به همراه دارد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، در حالی پیمانکاران با وجود نواخته شدن زنگ تعطیلی طرح های سالم سازی دریای مازندران به کارشان ادامه می دهند که تمام 660 ناجی که در این طرح ها برای نظارت بر امر سلامت شناگران حضور فعالی داشته از عصر دهم مهرماه کارشان را در این طرح ها به اتمام رساندند.
طرح سالم سازی دریا در استان مازندران که 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را داراست همه ساله از خردادماه شروع و تا اول مهرماه تداوم داشته که در سالجاری به دلیل گرمای هوا و همزمان شدن پاییز با دو اعیاد قربان و غدیر این طرح تا دهم مهرماه تمدید شد.
این طرح در سالجاری در 92 نقطه از سواحل این استان عملیاتی شده و در این مدت 86 نفر از شناگران در دریای خزر جانشان را از دست دادندکه نسبت به سال گذشته 11درصد کاهش نشان می دهد.
طبق آمار رسمی 80 درصد از ساحل دریای خزر به خصوص در مالکیت استان مازندران را نقاط حادثه خیزی تشکیل می دهد که طرح های سالم سازی در آن نیز در راستای سلامت شناگران همه ساله از سوی مسئولان استانی و ملی اجرایی می شود.
در زمان حاضر تداوم طرح سالم سازی دریا با وجود عدم حضور ناجیان در منطقه از سوی پیمانکاران که همچنان با ورودی 40 تا 50 هزار ریالی صرفا برای پارکینگ خودرو در طرحشان مسافران را نقره داغ می کنند، خطر جدی برای مردم است.
در تماس خبرنگار ایرنا با تعدادی از فرمانداران شهرهای ساحلی مازندران آنها اجرای طرح سالم سازی دریا را در این استان از دهم مهرماه سالجاری خاتمه یافته تلقی کرده و عواقب استمرار این طرح از سوی پیمانکاران را متوجه این افراد دانست.
در تماس مکرر با استانداری مازندران برای گفت و گو با رییس یا دبیر کارگروه سالم سازی دریا امکان برقراری تماس با این مدیران امکان پذیر نشد.
براساس آمار از اول تا دهم مهرماه سالجاری که به دلیل همزمانی اعیاد بزرگ قربان و غدیر طرح سالم سازی دریا تمدید شده حدود 11 نفر در نوار ساحلی مازندران جان خود را از دست دادند



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: