آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 آبان ماه 1394 = 01-11 2015

اتحاد نیروهای غیراسلام‌گرا علیه داعش و رژیم اسد

واحدهای دموکراتیک سوریه "، اتحادی از شبه‌نظامیان کرد، گروه‌های مسلح مسیحی و عرب است

در پی برگزاری کنفرانس جهانی بحران سوریه در وین، مخالفان رژیم سوریه بر شدت حملات نظامی خود علیه پایگاه‌های داعش افزودند.

به گزارش دویچه وله، نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه روز شنبه (۳۱ نوامبر) گزارش داد که گروه نظامی موسوم به "واحدهای دموکراتیک سوریه" حمله به مواضع دولت اسلامی در شمال سوریه را آغاز کرده‌ است.

بنا به گفته‌ی سخن‌گوی کردهای این گروه، این حملات که در سحرگاه روز شنبه (۳۱ اکتبر) در جنوب استان الحسکه صورت گرفته، نخستین گام در اجرای عملیات نظامی متعددی است که قرار است با پشتیبانی حملات هوایی آمریکا و ائتلاف بین‌المللی، مناطق تحت کنترل"دولت اسلامی" در سوریه را آزاد سازد.

"واحدهای دموکراتیک سوریه "، اتحادی از شبه‌نظامیان کرد، گروه‌های مسلح مسیحی و عرب است که در اواسط ماه اکتبر سال جاری میلادی برای مقابله با جنگ‌جویان گروه تروریستی "دولت اسلامی" تشکیل شده است.

سیاست جدید آمریکا در مبارزه با داعش

عملیات "واحدهای دموکراتیک سوریه "، اغلب با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا صورت می‌گیرد. در این راستا باراک اوباما، رییس‌جمهور این کشور روز جمعه (۳۰ اکتبر) از اعزام واحدهای مسلح "یگان ویژه‌ی ارتش" این کشور خبر داد که قرار است نیروهای محلی را با آموزش‌های نظامی در مقابله با گروه تروریستی "داعش" پشتیبانی کنند.

بنا بر دستور اوباما، هم‌چنین چند جنگنده‌های نوع A-10 و F-15 به پایگاه نظامی اینجرلیک در ترکیه منتقل شده‌اند. هم‌زمان قرار است یک واحد عملیاتی ویژه برای هماهنگ کردن حمله‌های ضربتی به رهبران شبه‌نظامیان سنی و شبکه‌های آن تشکیل گردد. این طرح در چارچوب توافق با حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، تنظیم شده است.


کمک 100 ميليون دلاری آمریکا به شورشيان سوري

آمریکا روز شنبه از اختصاص کمک 100 میلیون دلاری جدید به شورشیان مخالف نظام سوریه به ویژه با هدف بازسازی زیر ساخت ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این کمک برای باز نگه داشتن مدارس برای کودکان سوری، بازسازی زیر ساخت های مربوط به آب و برق، حمایت از رسانه های مستقل و جامعه مدنی و کمک به مخالفان میانه رو است تا خود را بازسازی کنند و بتوانند در آینده سوریه که در آن حقوق بشر و قانون رعایت خواهد شد نقش داشته باشند .

روسیه یکماه قبل با آغاز حملات هوایی خود در سوریه، موازنه نیروها در جنگ داخلی این کشور را تا حدودی به سود رژیم بشار اسد علیه نیروهای شورشی مورد حمایت غرب تغییر داد. اما امروز یک مقام آمریکايی به روسيه هشدار داد که ممکن با پيامدهايي ناخواسته در سوريه روبرو شود

آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت: مداخله روسیه در درگیری سوریه پیامدهایی ناخواسته از جمله کشانده شدن روسیه به یک باتلاق و انزجار مسلمانان سنی در سراسر منطقه خواهد داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: