آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 آبان ماه 1394 = 09-11 2015

گزارش؛ زنده به گور کردن زندانیان سیاسی و امنیتی

نگهداري ٧ تن از زندانيان عقيدتي و امنيتي بند یک سالن 3 رجایی شهر در وضعيتي نگران كننده ، بيم آسيب جسمي و روحي شديد را براي انها بوجود أورده است .

به گزارش راديو فرهنگ بنقل از كانال زندانيان سياسى، حميد بابايي ، ياسر حميدي شرابي ، مسلم يعقوبي ، شهرام چينيان ، پيام باستاني پاريزي ، محمد علي توفيق و مهدي كرامتي از جمله زندانيان عقيدتي و امنيتي محبوس در اين بند هستند كه با زندانيان جرايم خطرناك نگهداري مي شوند.

اين بند ، شرایط بهداشتی اسفناک دارد به طوری که سالهاست موکتها و پردها شسته نشده و انواع حشرات و گرده ها در داخل موکتها باعث بروز مشکل تنفسی در ميان زندانيان شده است .

به دليل كثيف بودن زير إندازها ، اغلب زندانیان هم كه از شرایط موجود سو استفاده كرده و زباله ها و ته مانده غذا و نوشيدني خود را همونجا تخليه مي كنند.

به دليل عدم رعايت تفكيك جرايم ، اغلب زندانيان در همان فضای بسته، سیگار و تریاک و شیشه مصرف میکنند و اين اقدام براي اين دسته از زندانيان يك جور شكنجه محسوب مي شود .

در بند یک ، 150 زندانی در حال سپري كردن دوران محكوميت خود هستند و همه انها بايد از سه حمام بسیار کثیف و بدون دوش استفاده كنند.

در حاليكه تغذيه زندان خالي از هر گونه ميوه و سبزيجات است ، فروشگاه نيز میوه و سبزی به هیچ عنوان عرضه نمي كند و فقط هر چهار ماه یکبار يك قلم میوه آن هم به صورت محدود وارد میشود که عمدتا کم هست و سبب تشکیل صفهای طویل و اکثرا همراه با درگیری و فحاشی مي شود ، موضوعي که موجب شده است تا زندانيان سياسي و امنيتي از خير خريد ان بگذرند.

با سرد شدن هوا و نبود سیستم گرمایش مناسب ، زندانیان با کشیدن سيگار خود را گرم می کنند!

در بازديد رییس سازمان زندانهای کشور از زندان رجایی شهر بند مذكور مورد بازديد قرار نگرفت .

در حاليكه اين شرايط وخيم بهداشتي متجر به بروز انواع بيماري ها شده است ، استفاده از بهداري و پزشك يك امر لوكس محسوب شده و از تحویل هر گونه دارو به بيماران خوداري مي شود و حتي داروهاي تجويز شده توسط پزشك كه از سوي خانواده تهيه مي شود ، تحويل گرفته نمي شود.

نوع نياز زندانيان عقيدتي و سياسي به كتابهاي تخصصي ، در نظر گرفته نمي شود و خانواده ها موفق به تحويل کتاب به زنداني خود نمي شوند.

به هیچ عنوان از خانوداه ها تحویل گرفته نمیشود. به زندانيان بر خلاف ايين نامه سازمان زندان ها ، روزنامه نيز تعلق نمي گيرد .

در حال حاضر حمید بابایی دانشجوي إيراني كه پيش از سفر به ايران در حال تحصيل در بلژيك بود، به دليل نپذيرفتن همكاري با دستگاههاي امنيتي ، به اتهام ارتباط با دول متخاصم ، شش سال حبس خود را در چنين شرايطي سپري مي كند.

یاسر حمیدی شهرابی از زندانیان عقیدتی گمنام زندان رجایی شهر کرج نیز به اتهام توهین به مقدسات به ۵ سال حبس محکوم شده بودند و پس از تخفیف ، مجازات او به دو سال و نیم کاهش یافت در اين بند زنداني است .

مسلم یعقوبی هم به اتهام توهين به مقدسات ابتدا به ٥ سال و در پي تخفيف مجازات به دو سال و نيم حبس محكوم است در بين زندانيان جرايم خطرناك نگهداري مي شود .

همچنين شهرام چینیان از زندانيان عقيدتي و بهائي نيز پس از چند بار تبعيد از اوين به كرج در اين بند نگهداري مي شود .

پيام باستاني پاريزي ، محمد علي توفيق و مهدي كرامتي نيز ا جمله زندانيان امنيتي هستند كه در اين بند نگهداري مي شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: