آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 آذر ماه 1394 = 24-11 2015

جولان چهار بحران زيست محيطی در ايران

يک کارشناس ارشد حقوق محيط زيست به بيان چهار بحران زيست‌محيطي در ايران پرداخت. به گزارش ايسنا، «سيدعلي دعايي‌لنگرودي» در دومين جلسه آموزش مفاهيم محيط زيستي که در هنرستان دخترانه زينب کبري(س) ساوه برگزار شد، افزود: خشک شدن درياچه اروميه، افزايش ريزگردها، خشک شدن تالاب‌ها و نابودي جنگل‌ها چهار بحران زيست‌محيطي کشورمان هستند. وي کم‌آبي و خشکسالي را علت اصلي و محوري بوجود آمدن اين بحران‌هاي زيست‌محيطي دانست و بيان کرد: استفاده بي‌رويه از منابع آبي در کشورمان و بروز پديده خشکسالي اين بحران‌ها را بوجود آورده است.

اين کارشناس محيط زيست در ادامه طبيعت در فرهنگ اسلامي را گهواره و زمينه‌ساز پرورش و کمال انسان دانست و افزود: اساس آفرينش بر نظام حکمت الهي استوار است که ابر و باد و مه و خورشيد و.... در کارند تا آدمي در پرتو آن‌ها از ماديت به معنويت برسد.

وي با تاکيد بر لزوم حفاظت از منابع طبيعي و محيط زيست که ثروت و سرمايه ملي است، اظهار کرد: يکي از منابع طبيعي مهم و حياتي براي انسان، آب است و عناصر ديگر، درختان و جنگل‌ها هستند که موجب لطافت هوا، حفظ خاک و گردش آب در طبيعت مي‌شوند.

لنگرودي در ادامه به بيان ارزش حيات وحش و نقش آن در زندگي انسان‌ها پرداخت و افزود: ارزش حيات وحش بايد از جنبه‌هاي‌ بوم‌شناسي و زيست‌شناسي، اقتصادي، تفريحي و زيبايي‌شناختي، علمي، فلسفي، آموزشي و پژوهشي، اجتماعي و فرهنگي، شاخص سلامت محيط و اخلاقي مورد بررسي قرار بگيرد.

به گزارش ايسنا، در ادامه يک کارشناس ارشد مديريت شهري با اشاره به لزوم شناسايي و مديريت پسماندها و با تاکيد بر لزوم مديريت بانوان در منزل، خواستار اصلاح الگوي مصرف و کاهش توليد پسماند و اجراي طرح تفکيک از مبدا و سلامت زمين و انسان شد.

اجتناب از خريد، به اندازه خريد کردن، استفاده مجدد، بازيافت و مديريت در صنايع از جمله راهبردهاست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: