آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 آذر ماه 1394 = 01-12 2015

اعتراف بی سابقه لاریجانی: تو گل گیر کردیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی "در هم تنیده" و در کشور "مفاسد عجیبی" وجود دارد، سراغ بانک می‌رویم می‌گوید دولت به من بدهکار است، سراغ دولت می‌روی می‌گوید بودجه ندارم.

به گزارش رادیو آلمان، علی لاریجانی روز سه‌شنبه در سخنانی در تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و وظیفه دولت، حل مشکل بیکاری و افزایش درآمد مردم از طریق توجه و بها دادن به تولید است."

لاریجانی "امنیتی کردن فضای اقتصاد" را مسبب "فرار و رکود سرمایه‌ها" خواند و متذکر شد: «سرمایه‌گذاران وقتی با فضای امنیتی روبرو می‌شوند بهترین کار را در وصول پولشان در زمین و مسکن که هیچ مالیاتی بابت آن نیز نمی‌پردازند می‌دانند. این مساله اقتصاد را زاینده نمی‌کند.»

وی همچنین به وجود فساد اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: «در کشور با مفاسد عجیبی روبرو هستیم که نشان می‌دهد در برخورد با آن سهل‌انگاری شده است. تصمیم‌گیری برای در اختیار گذاشتن منابع سنگین به یک فرد طبیعتا مفسده‌انگیز بوده است. البته با مفاسد خرد در ادارات دولتی نیز روبرو هستیم و مثلا برای انجام کار مردم رشوه دریافت می‌شود.»

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که اجرای توافق اتمی و برداشته شدن تحریم‌ها به رونق اقتصادی بیانجامد. با این همه، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که رشد اقتصاد ایران تا پایان سال جاری (۱۳۹۴) به حداکثر یک‌درصد خواهد رسید.

به گفته ‌آن‌ها، اقتصاد ایران گرفتار رکود است و امیدی به ایجاد فرصت‌های شغلی تازه نیست.

پیش از این نیز چهار تن از وزرای ایران در نامه‌ای به حسن روحانی از "افتی کم‌سابقه" در بازار سرمایه و رکود سخن راندند و گفتند، اگر جلوی سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها گرفته نشود وضعیت کشور بحرانی خواهد شد.

غلامرضا عباسی، رئيس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ۱۰ آذر با اشاره به مشکلات کارگران ایران گفت: «در حال حاضر ۸۰ درصد کارگران زیر خط فقر هستند.»

او خط فقر در جامعه را درآمدی معادل سه میلیون تومان در ماه خواند و گفت، بین حداقل دستمزد کارگران و میزان هزینه‌هایشان فاصله بسیار زیاد است.

عباسی متذکر شد: «در سال گذشته هم دولت در زمان تعیین حداقل مزد عنوان می‌کرد تورم کم شده است اما برای کارگران قابل قبول نبود چون بازار این را نشان نمی‌دهد. اگر تورم کم شده باید قدرت خرید کارگران بیشتر شود، در حالی که چنین نیست و اقشار کارگری برای تأمین هزینه‌های زندگی خود با مسائل و چالش‌های جدی مواجه‌اند.»



freedom December 1, 2015 07:18 PM

ساعت خواب آقای لاریجانی ، سالهاست که جمهوری اسلامیتان مثل خر تو گل گیر کرده !
مرگ بر جمهوری اسلامی

گزارش یا اعتراض به این نظر


gholam December 1, 2015 07:39 PM

خميني دجال راست ميگفت که اقتصاد مال خر است و حالا همين خر تو باطلاقي که خودشان با فساد و دزدي و چپاول فراهم کرده اند گير افتاده و نه راه پيش دارد نه راه عقب گرد
شد غلامي که آب جوي آرد
آب جوی آمد و غلام ببرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوروش December 1, 2015 08:11 PM

يادمون هست که آغاامام ره! خودشون سى وشش سال قبل در همان آوايل انقلاب فرمودند: که اقتصاد مال خره! منظورشان بااين حرف و آن پيش بينى خردمندانه و هوشمندانه خودشان در آنزمان! همين خرى بوده است که تحت توجهات آن گودن و جاهل تاريخ! امروز در توى گل گير کرده است ! کوروش


گزارش یا اعتراض به این نظر


بی دین تبریزی December 1, 2015 09:15 PM

با درود فراوان
جانا سخن از زبان ما میگوئی به به به

گزارش یا اعتراض به این نظر


amir December 1, 2015 09:43 PM

ما که قبل از شما صاحب خر بودیم که در گل میماند
انقلاب کردیم کسی در گل نماند/ حال هم رهبر هم مجلس هم امت
همه در گل فرو رفتید/ جواب خر که میخنندد به این اوضاع بگو با
کیست ؟ خر از آغا ندارد انتظار در گل بماند

گزارش یا اعتراض به این نظر


aryan December 1, 2015 10:38 PM

اقتصاده ایران تا زمانی که سپاه پاسداران و وزارت اتلت دست در اقتصاد دارند نمیشود این رو خودشون هم میدانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


همایون December 2, 2015 12:24 AM

انتخابات نزدیکه ودوباره مردم مردم یادشون افتاده کجا بودی تو این چهار پنج سال آقای زمین خوار

گزارش یا اعتراض به این نظر


siavash December 2, 2015 09:15 PM

Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: