آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 آذر ماه 1394 = 07-12 2015

غرب از ميل به تغيير در ونزوئلا استقبال کرد

آمریکا و اتحادیه اروپا نتيجه انتخابات ونزوئلا را تمايل مردم این کشور برای تغييرات توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه از میل مقاومت ناپذیر به تغییر رای دهندگان در انتخابات پارلمانی ونزوئلا استقبال کرد.

در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ونزوئلا برای نخستین بار از 16 سال پیش مخالفان اکثریت پارلمانی را به خود اختصاص دادند.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای از مقامات انتخاباتی کاراکاس خواست نتایج انتخابات را بدون تاخیر و شفاف منتشر کنند.

در این بیانیه آمده است: آمریکا به مردم ونزوئلا برای اینکه صدای خود را به گونه مسالمت آمیز و دموکراتیک در انتخابات یکشنبه به گوش مسئولان رساندند، ‌تبریک می گوید.

کری افزود: رای دهندگان ونزوئلایی میل مقاومت ناپذیر خود را به تغییر در مسیر این کشور تشریح کردند. برای مقابله با چالش های اجتماعی اقتصادی که این کشور با آنها مواجه شده، گفت و گو میان تمام گروه ها در ونزوئلای لازم است. آمریکا آماده همکاری با دیگر کشورها در زمینه است.

از سال ها پیش واشنگتن و کاراکاس به ویژه در زمینه حقوق بشر و آزادی های سیاسی روابط دیپلماتیک متشنج دارند. دو کشور از 2010 سفیر ندارند.

اتحادیه اروپا نیز نتيجه انتخابات ونزوئلا را تمايل مردم این کشور برای تغييرات توصیف کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پیروزی مخالفان در انتخابات پارلمانی ونزوئلا از تمایل برای تغییرات حکایت دارد.

وی یک روز پس از انتخاباتی تاریخی که برای نخستین بار از 16 سال پیش مخالفان اکثریت پارلمانی را به خود اختصاص دادند، در بیانیه ای اعلام کرد: نظر رای دهندگان،‌ رای برای تغییرات است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: