آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 بهمن ماه 1394 = 29-01 2016

هشدار به ردصلاحیت‌شده‌ها؛ اعتراض نوه خمینی

معاون امنیتی دادستان کل کشور به داوطلبان تایید نشده انتخابات هشدار داد که اگر "رفتارشان موجب تشویش اذهان عمومی" شود با پیگرد قضایی روبرو خواهند شد. حسن خمینی نیز گفت به عدم تایید صلاحیت‌اش اعتراض خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مقام امنیتی افزود «اگر این اقدام آنها موجب تشویش اذهان عمومی و چنددستگی شود قطعا قابل تعقیب قضایی بوده و از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی درخواست دارم جلوی این رفتارها را بگیرند تا برای نظام هزینه‌ای نداشته باشد.»

گفتنی است "حزب اعتدال و توسعه" که حزب نزدیک به حسن روحانی، رئیس جمهور، به‌شمار می‌رود ۳۴۰ نامزد داشت صلاحیت ۳۰۰ نفر احراز نشده است. انجمن اسلامی جامعه پزشکی ۲۶ نامزد داشت که هیچیک احراز صلاحیت نشده‌اند. از حزب تازه‌تاسیس "اتحاد ملت ایران" نیز ۱۴۶ نفر ثبت‌نام کرده بودند که همگی رد صلاحیت شده‌اند.

واکنش حسن خمینی به رد صلاحیت‌اش

حسن خمینی روز جمعه (۹ بهمن/ ۲۹ ژانویه) به ردصلاحیت‌اش واکنش نشان داد و گفت: «حضور اینجانب در انتخابات خبرگان بر حسب وظیفه و بنا به دغدغه‌ای بود که نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد.»

نوه آیت‌الله خمینی افزود که اقشار مختلف و شخصیت‌های بزرگ حوزه و نظام از او دعوت کردند و او پس از مشورت‌های مختلف، تصمیم به شرکت در انتخابات گرفت.

به گزارش وبسایت "جماران"، حسن خمینی سپس در خصوص نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان گفت: «شورای نگهبان که مرجع احراز صلاحیت داوطلبان است، ابتدا به نوعی صاحبان دروس مطرح را دارای صلاحیت دانست و سپس تنها طریقه احراز را امتحان قرار داد و پس از آن به گفته بزرگان آن شورا، پذیرفت که امتحان موضوعیت ندارد و امکان احراز از راه‌های دیگر هم ممکن است.»

او گزارش‌های مربوط به دعوت مجدد خود برای مصاحبه را تکذیب کرد و گفت: «در روزهای گذشته شایعاتی مطرح شد که از اینجانب برای مصاحبه‌های علمی - جدای از امتحان معهود - دعوت شده است که لازم است به اطلاع عموم برسانم که این مطلب کاملا خلاف واقع است و هیچ گاه هیچ کس به هیچ نوع از اینجانب جهت مذاکره یا مصاحبه یا طریقه‌ای که به کشف علمیت بیانجامد دعوت نکرده است.»

حسن خمینی همچنین در مورد امکان اعتراض به تصمیم شورای نگهبان گفت: «بنده هم فردی ناشناخته نیستم که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت و یا سندی را به دست آورند، لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس‌ها و نوشته‌ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند. اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می‌کنم.»



freedom January 30, 2016 10:42 AM

این ملت هنوز متوجه نشده که این کشور به دست سپاه افتاده ،
این سپاه با یک عقیده نواب صفوی کشور را قبضه کرده در راس ان علی گدا ، روزی که علی گدا سرش را زمین بگذرد ،این ملت شاید متوجه خواهد شد که ایران در دست این مفت خورها است ، حالا نوه خمینی یا پسر خمینی هیچ فرقی ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: