آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 بهمن ماه 1394 = 14-02 2016

ایران؛ سرنوشت دردناک کودکان مبتلا به اعتیاد

ایسنا: به گفته یک مددکار اجتماعی، میانگین سن اعتیاد این کودکان هفت سال و از بارزترین علل اعتیاد آنها معتاد بودن پدر و مادر و یا تولد با اعتیاد بوده است، این درحالیست که 47 درصد از این کودکان فاقد اوراق هویت بوده و 36 درصد از کودکان بالای هفت سال هرگز به مدرسه نرفته بودند. این تحقیق نشان می‌دهد کودکان مبتلا به اعتیاد از ابتدایی ترین حقوق خود محروم هستند.

وی افزود: در حال حاضر محدودیت ها و عدم همکاری مسئولین در بخش مددکاری ، موجب بازگشت مجدد برخی از این کودکان به اعتیاد شده است.

کیانی در ادامه با اشاره به آماری جدید در بازه‌ای شش ماهه از سال 93 تا مرداد امسال، به افزایش مراجعه‌ کودکان مبتلا به اعتیاد به مراکز جمعیت امام علی در 22 مورد اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن چهار نفر از کل کودکان مراجعه کننده به دلیل اعتیاد فوت شدند و پنج کودک مادر شده اند و نوزاد معتاد به دنیا آوردند، پنج کودک به فحشا روی آورده، 16 کودک کارتن خوابی را تجربه کردند؛ این در حالی است که با تشدید آسیبهای این معضل در میان کودکان هنوز هماهنگی سازمانهای گوناگون و افزایش عملکرد بعضی سازمانها آن طور که باید صورت نگرفته است و شاهد سرنوشت دردناک کودکان مبتلا به اعتیاد هستیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: