آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 اسفند ماه 1394 = 03-03 2016

غربیها درصدد حمله نظامی به داعش در لیبی

به گزارش رادیو فرانسه، قدرت های غربی در تدارک عملیات نظامی علیه داعش در لیبی هستند.

خبرگزاری فرانسه می نویسد که قدرت های غربی سرگرم تدارک یک مداخلۀ نظامی علیه گروه دولت اسلامی در لیبی هستند و ستاد هماهنگی یا فرماندهی این عملیات در رُم تشکیل شده است.

ژنرال دونالد بولدوک، فرماندۀ نیروهای ویژۀ ارتش آمریکا در آفریقا، با اعلام این مطلب به روزنامۀ آمریکایی "وال استریت ژورنال"، افزوده است : مرکز هماهنگی ائتلاف بین المللی علیه گروه داعش در لیبی، در رُم تشکیل شده است. با این حال، معاون وزیر دفاع ایتالیا، دومینیکو روسی، می گوید که همه در وهلۀ اول در انتظار تشکیل یک حکومت ائتلافی در لیبی هستند و هنوز "اتاق جنگی" تشکیل نشده است.

هفتۀ گذشته وزیر دفاع ایتالیا، خانم روبرتا پینوتی، گفته بود که قدرت های غربی تلاش های خود را برای تشکیل یک نیروی امنیتی در لیبی هماهنگ می کنند تا بتوانند پس از تشکیل حکومت ائتلافی در این کشور در تثبیت وضعیت لیبی مشارکت ورزند.

در روزهای گذشته رسانه های غربی اعلام کردند که نیروهای ویژۀ فرانسوی، آمریکایی و انگلیسی آمادۀ انجام عملیات در لیبی هستند. جراید ایتالیایی پنجشنبه گذشته نوشتند که حدود پنجاه تن از نیروهای ویژۀ ایتالیا به لیبی اعزام می شوند. همین منابع تصریح می کنند که این نیروها در عملیات نظامی شرکت نخواهند کرد. مأموریت آنان تماس گیری با نیروهای لیبییایی و انتقال اطلاعات و احتمالاً اسلحه و وسایل ارتباطات به آنها است. دولت آمریکا تاکنون دو حملۀ نظامی علیه گروه دولت اسلامی در لیبی انجام داده است که در نتیجۀ یکی از آنها در نوزدهم فوریه گذشته پنجاه تن از اعضای گروه دولت اسلامی و احتمالاً یکی از فرماندهان آن کشته شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: