آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 اردیبهشت ماه 1395 = 26-04 2016

رد صلاحیت یک نماینده مجلس به خاطر برجام؟

نماینده مجلس نهم که در انتخابات ردصلاحیت شده، می‌گوید که هیچ مستنداتی برای ردصلاحیتش وجود ندارد، چراکه او حتی برای پسر نخبه‌اش هم پارتی بازی نکرده و او اکنون بیکار است.

خبرآنلاین: نماینده مجلس نهم که در انتخابات ردصلاحیت شده، می‌گوید که هیچ مستنداتی برای ردصلاحیتش وجود ندارد، چراکه او حتی برای پسر نخبه‌اش هم پارتی بازی نکرده و او اکنون بیکار است.

عباسعلی منصوری آرانی گفت: با ردصلاحیت من در حقیقت در حق مردم کاشان، آران و بیدگل ظلم شد و فکر می‌کنم اشکال در قانون انتخابات باعث شد این اتفاق بیفتد. خب، من در کمیسیون امنیت ملی و در کمیسیون ویژه برجام و در صحن علنی به‌شدت مدافع برجام بودم. موضوع دیگری که اثرگذار شد موضوع گروه‌های دوستی پارلمانی است که به صورت روتین در مجلس هست.

گروه پارلمانی انگلیس، سوئیس، یونان و بلژیک بود که در یک گروه قرار داشتند و با رای سایر نمایندگان، بنده مسئول آن شدم. این کار خیلی عرف و عادی است و نمایندگان زیادی رئیس گروه‌های دوستی پارلمانی بین کشور ما و سایر کشورها هستند. مثلا در گروه همین کشورها، پیش از من آقای نجابت ریاست گروه را برعهده داشت. و اگر بناست به دلیل رئیس گروه پارلمانی ایران و انگلیس بودن کسی را ردصلاحیت کنند، باید آقای نجابت را هم ردصلاحیت می‌کردند.

وی افزود: کسی به من این‌ها را نگفت و چون چیزی گفته نشد، من از بیرون تحقیقاتی کردم و دیدم که ردصلاحیت به این دلیل صورت گرفته است. دلایلی که اکنون برای من محرز است. البته دلایل سوم و چهارمی‌ هم هست، علاوه بر برجام و گروه پارلمانی، اعتقادات من نسبت به سربازی در ردصلاحیتم اثرگذار بوده است.

و چهارمین دلیل، همان بحثی است که آقای ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان فرمودند، یعنی تاثیر گروه‌های اطلاعاتی و تحقیقاتی بر تصمیم‌گیری شورای نگهبان، که موضوع مهمی است. وی در پاسخ به این سوال که برجام موضوع ملی است پس چرا ادعا دارید به دلیل آن ردصلاحیت شدید، گفت: بله، همه اینها در درون نظام است و جزو حقوق مجلس است، کما اینکه گروه پارلمانی نیز در درون مجلس بود، کما اینکه سربازی هم جزو حقوق نمایندگان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: