آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 اردیبهشت ماه 1395 = 02-05 2016

ایران؛ اعطای تابعیت به خانواده مزدوران خارجی

با تصویب مجلس شورای اسلامی؛ خانواده شهدای غیرایرانی مقیم ایران تابعیت می‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی مواد الحاقی به لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، ضوابط اعطای تابعیت به خانواده شهدای غیرایرانی مقیم ایران را تعیین کردند.

بر اساس ماده الحاقی الحاقي ۲۵ «تعيين و اعمال امتيازات شغل و شاغل و فوق‌العاده‌هاي مربوط به ايثارگران (جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهيد و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر) و اجراي ساير احكام قانون مديريت خدمات كشوري در مورد آنان بايد به‌گونه‌اي صورت گيرد كه دريافتي آنان بابت ايثارگري كاهش نداشته و امتيازات قانوني نظير عدم نياز به شركت در آزمونهاي استخدامي و شرط سني و تحصيلي كماكان اجراء و اعمال شود».

بر اساس تبصره این ماده، مناطق جنگ‌زده موضوع بند(۲) ماده(۶۸) قانون مديريت خدمات كشوري توسط هیأت وزیران تعيين مي‌شود.

نمایندگان همچنین باتصویب ماده الحاقي۲۶ مقرر کردند که ايثارگران و فرزندان شهدا مشمول قوانين، مقررات و ضوابط استخدامي خاص مربوط به خود خواهند بود.

نمایندگان درنهایت با حذف ماده الحاقي۲۷، ماده الحاقي ۲۸ را تصویب کردند؛ بر اساس این ماده، «دولت مجاز است به همسران، فرزندان و والدين شهداي داراي تابعيت خارجي (غيرايراني) كه در هشت سال دفاع مقدس يا بعد از آن در راستاي مأموريت‌هاي محوله از سوي مراجع ذي‌صلاح به شهادت رسيده‌اند، حداكثر يكسال پس از تقاضاي تابعيت، تابعيت ايراني اعطاء كند».



فريبرز May 2, 2016 01:39 PM

با اين حساب ارزش پاسپورت ايرانى نسبت به قبل چند برابر شد! همين مانده بود كه كشور "تيمور شرقى" هم از فردا براى ما ويزا بخواهد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ترانه موسوی May 2, 2016 01:47 PM

بیچاره رزمندگان هشت سال جنگ که اکثرن دچار انواع بیماریهای جنگ هستند خصوصن اغصاب و برای انان کسی تره هم خورد نمیکنه چون جانبازی انها در کمیسیونهای ضد رزمندگی به احراز نرسیده رزمندگان جنگ رو حتی اتوبوسهای واحد هم مجانی سوار نمیکنه چون دیگه اینها شیری برای دوشیدن توسط ملاها ندارند مجلس هم که قرار بوده ۶ سال پیش براشون ایین نامه تهیه کنه که دنبال عراقیها و سوریها و دیگران است. تمام دنیا رو پوشش میدند جز این نگون بختان رو

گزارش یا اعتراض به این نظر


سیامک شوروی May 2, 2016 09:47 PM

با درود!
پذیریش این قانون و ماده های پیوستی آن، به راستی کاری با جنگ هشت ساله و یا جانبازان آن دوران ندارد مجلس اسلامی با پذیرش این قوانین میخواهد تنها و فقط به قول داده شده به افغانانی که به شرکت در جنگ سوریه وادار کرده اند عمل کند همانگونه که میدانید افغانان بسیاری که ساکن ایران هستند ، به پیوستن درجنگ سوریه وادار شده اند بدینگونه که خودداری این افغانان از شرکت در آن جنگ سبب بازپس فرستادن آنها به افغانستان میگردد در حالیکه اگر در جنگ شرکت کرده و کشته شوند خانواده آنها از شهروندی ایران و امتیازات ‘’خانواده شهید’’ بهره مند میگردند به یاد داشته باشید که در مقابل، اگر آنها در جنگ کشته نشده و در نتیجه “شهید” نگردند هیچ امتیازی بدانها تعلق نخواهد گرفت بدین ترتیب این آخوندهای مکار و حیله گر میتوانند افغانان را به جنگ سوریه فرستاده تا کشته شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: