آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 31 اردیبهشت ماه 1395 = 20-05 2016

وزیر دفاع اسرائیل علت استعفای خود را شرح داد

وزیر دفاع اسرائیل امروز اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده و بی اعتمادی به نخست وزیر را دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان کرده است.

به گزارش بی بی سی، موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، در توئیتر خود نوشت: "صبح امروز به نخست وزیر گفتم که به دلیل نحوه رفتار او در تحولات اخیر و به خاطر عدم اعتماد به او از سمت خود در دولت و همچنین نمایندگی کنست (پارلمان) استعفا می‌دهم و برای مدتی از زندگی سیاسی دوری می‌جویم."

موشه یعلون، که زمانی ریاست ستاد مشترک ارتش اسرائیل را در دست داشت، در مورد "تحولات اخیر" توضیحی نداده اما به احتمال زیاد، به اظهار نظرهایی اشاره دارد که در روزهای اخیر در برخی رسانه‌های خبری اسرائیل منعکس شده است.

روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که نمایندگان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در مورد پیوستن اویگدور لیبرمن، رهبر حزب راستگرای ییزرائیل بیتنو (اسرائیل خانه من)، به دولت ائتلافی، مذاکراتی را با اعضای ارشد این حزب آغاز کرده‌اند.

براساس این گزارش‌ها، در این مذاکرات، شرایط آقای لیبرمن برای قبول سمت وزیر دفاع در کابینه ائتلافی مورد بررسی قرار گرفته است.

تزیپی لیونی از رهبران اپوزیسیون در حمایت از وزیر دفاع مستعفی اسرائیل گفته: برای مواضع یعلون ارزش قائل هستم و مشکل اساسی را برنامه های اصلی کابینه نتانیاهو می دانم.

منابع اسرائیلی گفتند: استعفای وزیر دفاع نشان دهنده شکاف عمیق میان او و نتانیاهو است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: