آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 خرداد ماه 1395 = 28-05 2016

پاسخ روحانی به رهبر در باره اقتصاد مقاومتی

روحانی: بدون تعامل با جهان رشد اقتصادی ممکن نیست

حسن روحانی امروز در مراسم گشایش دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت کشوری را سراغ ندارد که بدون تعامل با جهان به رشد اقتصادی مناسبی دست یافته باشد. او افزود رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی را نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی دانست.

به گزارش رادیو آلمان، روحانی در سخنان خود به مشکلات کنونی پیش روی دولت پرداخت و گفت: «هیچ دولت و مسئولی نیست که برای مردم خود فقر و بیکاری بخواهد. ما باید اشتغال و شرایطی را فراهم کنیم که مردم درآمد قابل قبولی داشته باشند. در این زمینه هم تجارب فراوانی از کشورهای مختلف وجود دارد.»

وی گفت، بسیاری از کشورها به لحاظ استعدادهای انسانی و منابع مادی شرایط‌شان از ایران پایین‌تر است اما دارای رشد اقتصادی مناسب‌تری هستند. او افزود در دو دهه اخیر کشوری را سراغ ندارد که بدون تعامل با جهان به رشد اقتصادی مناسبی دست یافته باشد.

روحانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: «ما باید به سمت رشد ۸ درصدی حرکت کنیم و اگر بناست به این رشد برسیم به سرمایه‌گذاری نیاز داریم. شرایط کشور و درآمد نفتی ما و قیمت نفت به گونه‌ای نیست که فکر کنیم در سال‌های پیش رو به راحتی به نفت ۱۰۰ دلاری دست می‌یابیم. پس ما برای رسیدن به رشد ۸ درصدی باید به الزامات این رشد توجه کنیم.»


دو اولویت فوری در پیام خامنه ای برای مجلس جدید

این در حالیست که خامنه ای امروز در پیامی به مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نوشت: شرایط طوفانی منطقه و جهان و ماجراجویی‌های بین‌المللی سلطه‌گران و اتباعشان، ایران اسلامی را با اوضاع پیچیده‌تری از گذشته روبرو ساخته است. اقتدار کشور برای مواجهه با این شرایط، به هوشمندی و عزم راسخ و در دست داشتن ابتکار عمل از سوی همه مسئولان نیاز دارد. وظیفه‌ی انقلابی و قانونی شما نمایندگان محترم آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه‌ی استکبار و نقطه‌ی اتکای درخشانِ مردم مؤمن و انقلابی بسازید.

خامنه ای نوشت: تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی با همه الزامات قطعی آن و نیز تلاش مجدّانه برای گسترش و ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی، دو اولویت فوری کنونی است. اولویتهای مهمّ دیگری در بخشهای گوناگون مربوط به اقتدار و استحکام امنیت و مصونیت کشور، وجود دارد.



rabin May 29, 2016 01:02 AM

۱۴۰۰ سال از اشغال ایران میگذرد و وعده های اسلامگریان به سوی بهشت تحقق نیافته است که هیچ اکنون صحبت از دشمن و مقاومت میشود در برابر چی کسی خدا داند خجالت دارد که کشوری به عظمت ایران سرشار از منابع طبیعی و انسانی در این سالیان صرفا به علت عده ای شارلاتان و مفت خورد و حراف که بوی از هیچ فرهنگی نبرده اند این چنین به تاخت و تاز پرداخته و در نهایت هم صحبت از موردی میکند که برای خودشان نیز مانند امورات دیگر نا آشناست کشور شوروی برادر بعد از ۷۰ سال اقتصاد مقاومتی یکشبه فرو پاشید و جمهوری جهل اسلامی از این قاعده مثتثنا نخواهد بود در این بین فقط نثل ایرانی و ایران نابود شده است آخوند و اشغالگران معنی خجالت را نمیدانند و ایرانی دشمن خود را نمی شناسد بزرگترین دشمن ایران و ایرانی آخوندها و مسلک ناشناخته انهاست مشکل اینجاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: