آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 تیر ماه 1395 = 08-07 2016

پتروشیمی؛ فرمانده نداریم آتش را خاموش کند+فیلم

پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر در آتش سوخت (فیلم جدید در زیر)
یک آتش سوزی کوچک چگونه تبدیل به یک بحران شد
وزیر نفت: برای مهار آتش فرمانده نداریم

با گذشت بیش از ۳۶ ساعت از وقوع آتش سوزی پتروشیمی بوعلی و خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری این حادثه، وزیر نفت اعلام کرد: برای مدیریت بحران این حادثه یک فرمانده متخصص و کاردان نداریم.

پتروشیمی بوعلی در طول ۲۴ ساعت گذشته به سوژه اکثر رسانه‌های کشور تبدیل شده است. براساس فیلم‌های منتشر شده حادثه پتروشیمی بوهلی که هم اکنون تا سطح یک بحران ملی مطرح شده با یک آتش سوزی کوچک بعد از ظهر روز چهار شنبه آغاز و در نهایت به دلیل عدم اعمال مدیریت بحران توسط مدیران به ویژه مدیرعامل تازه کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به یک آتش سوزی گسترده همراه شده است.

براساس تحلیل کارشناسان و مدیران صنعت پتروشیمی شاغل در منطقه ماهشهر، تاکنون خسارت‌های مالی این آتش سوزی گسترده به حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسیده که این خسارت شامل سوختن کامل بزرگترین برج فرآیندی این مجتمع پتروشیمی، مخازن ذخیره سازی نفتا، اتصالات و خطوط لوله و موجودی چند هزار بشکه ای نفتا به عنوان یک فرآورده کمیاب و استراتژیک نفتی است.

یکی از مهمترین عوامل در گسترش این حادثه پتروشیمی، سوءمدیریت در این ماجرا تحلیل می‌شود به طوری که مسئولان ذی‌ربط در این منطقه نتوانستند در کوتاه ترین زمان با هماهنگی سایر دستگاه ها و مجتمع های پتروشیمی نسبت به مهار آتش و گسترش آن به مخازن ذخیره سازی نفتای پتروشیمی بوعلی اقدام کنند.

نکته قابل توجه دیگر آن است که مرضیه شاهدایی مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت هم در طول ۳۶ ساعت نخست وقوع حادثه در منطقه ماهشهر حضور نداشته و عملا موازی کاری و نبود مدیریت واحد در مهار بحران منجر به شکل گیری تاریخی ترین حادثه در سطح صنایع پتروشیمی ایران شده است.

دراین بین اظهارات امروز بیژن زنگنه وزیر نفت هم مهر تاییدی در عدم به کارگیری مدیریت هوشمندانه بحران در مهار آتش پتروشیمی بوعلی است. بیژن نامدار زنگنه بامداد امروز جمعه در جلسه کمیته بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: در حال حاضر دنبال مقصر حادثه نمی گردیم و تمام تلاش ما برای مهار حادثه است.

وزیر نفت با اعلام اینکه عملیات مهار آتش فرمانده ندارد گفت: باید هرچه سریع‌تر فرمانده ای متخصص و کاردان برای این عملیات انتخاب شود،




www.youtube.com/watch?v=dXfsX6w7opA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



محمود July 6, 2016 10:55 PM

یکی دیگه از پروژه های قرارگاه خاتم الانبیا ،،،واقعاً چه مهندسهاسی کله خری ،،،مدارکی که گرفتن بر اساس تعهد بوده نه تخصص

گزارش یا اعتراض به این نظر


Laser Techonlogy July 7, 2016 07:09 AM

سلاحهای قرن ۲۱ ام، سلاحای لیزری جان این ااخوندهارا خواهد گرفت این آتش سوزیها و انفجارها ادامه خواهد یافت چند سال پیش یک پالایش گاه نفت هم زمان با بازدید ریس جمهور روانی احمدینژاد منفجر شد ویا پادگان سپاه درنزدیکی تهران به طوره مرموزی منفجر می شود و یک کله گنده سپاه را هم کشت سلاحای پیشرفته لیزری از فضا این مراکز حساس را هدف قرارمی دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو July 8, 2016 02:40 PM

سود تولیدات این مرکز یا به جیب آقا زاده ها میرود
یا خرج رستوران ، نایت کلوپ پارک های ملیاردی در لبنان میشود
اما کارگران ان مرکز زیر خط فقر زندگی میکنند
حال از این پس از این مراکز زیاد میسوزد چون
تیانی که برای برای ملت نجوشد چه بهتر که آخوند در ان بجوشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوروش July 8, 2016 09:20 PM

متاسفانه اينها سرمايه هاى مردم بيچاره ايران هست که داره ميسوزه و دود ميشه و ميره بهوا! و وزير نفت ميفرمايند :(برای مدیریت بحران این حادثه یک فرمانده متخصص و کاردان نداریم) چه خوب! ازاون مسولين با حقوق هاى نجومى چند ميليون تومانى هم کسى نيست جوابگو باشه! بطور يقين در اين نوع موارد مثل بقيه کارها در ج ا آب از آب هم تکان نخواهد خورد! فوقش فردا يک آخوندا متحجر گودن و عقب مانده! مياد و يجايى ميگه مقصر و علت آتش سوزى بى حجابى خواهران ماهشهر بوده است! کوروش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mohamad July 8, 2016 11:31 PM

چقدر مردم بى انصافند بدبخت مديرا وقت كم ميارند كه حقوق هايشان را بشمارند بعد مردم انتظار دارند مديريت بحران را هم به عهده بگيرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: