آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 مرداد ماه 1395 = 02-08 2016

سوریه؛ افزایش حملات هوایی روسیه در حلب

به گزارش رادیو فرانسه، هواپیماهای ارتش روسیه، روز سه‌شنبه دوم ژوئیه حملات هوایی خود در جنوب شهر "حلب" را برای حمایت از نیروهای زمینی ارتش سوریه افزایش دادند.

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان ناظران حقوق بشر سوری، روز سه شنبه ۱۲ مرداد/ ۲ اوت اعلام کرد که حملات هوایی روسیه شامگاه دوشنبه تا بامداد سه شنبه علیه مواضع مخالفان در جنوب حلب ادامه داشت. وی اضافه کرد که در پی تشدید این حملات هوایی، حملات شورشیان سوریه که در تلاش برای شکستن حصر خود در برخی محلات حلب هستند، کاهش یافته و نیروهای بشار اسد اجازه پیدا کردند تا ۵ موضع از ٨ موضع شورشیان را در این منطقه تصرف کنند.

رامی عبدالرحمان همچنین گفت که پیشتر شورشیان با پیشروی خود این مواضع را اشغال کرده بودند اما فرصت استحکام مواضع خود را نیافته بودند.

شورشیان سوریه روز دوشنبه اول اوت، در ضدحمله‌‌ای برخی مناطق حلب را بمباران کردند که در این بمباران‌ها ٢٨غیرنظامی کشته شدند.
به گزارش سازمان ناظران حقوق بشر سوری، ضدحمله روز دوشنبه، بزرگترین عملیات شورشیان حلب طی ٤ سال گذشته به شمار می‌رفت که با هدف ایجاد راه‌های تازه برای دسترسی به محله‌های محاصره شده خود و همچنین جلوگیری از تصرف کامل حلب از سوی رژیم سوریه صورت گرفت.

در مجموع در درگیری‌های "حلب"، از روز یکشنبه تاکنون دست‌کم ۵٠ نفر از شورشیان و "ده‌ها" نفر از افراد رژیم سوریه کشته شدند

شهر حلب که دومین شهر سوریه به شمار می‌رود، از سال 2012 تاکنون، به دو بخش تقسیم شده که کنترل محله‌های غربی این شهر در دست شورشیان است.

در جنگ حلب نیروهای بشار اسد، از سوی هواپیماهای روسی و همچنین شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و همچنین نیروهای سپاه پاسداران حمایت می‌شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: