آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 مرداد ماه 1395 = 09-08 2016

مریوان؛ حکومت نظامی برای دوچرخه سواری زنان!

جلوگیری از دوچرخه سواری زنان اعتراض وسیعی در میان مردم مریوان ایجاد کرده است. موجی که در زیر پوست شهر مریوان به تحرک افتاده است هر روز نیروی بیشتری از حمایت های مردمی کسب می کند و بنظر می رسد که قصد خاموشی ندارد.

به گزارش رادیو فرانسه، جنبش مدنی سه شنبه های بدون خود رو، اینک با علاقه بیشتری از سوی مردم مریوان دنبال می شود و چند هفته ای است که دوچرخه سواری مردم در روزهای سه شنبه در عمل در محاصره نیروهای انتظامی و لباس شخصی انجام میگیرد.

این حرکت مدنی هر سه شنبه تعداد قابل توجهی از شهروندان مریوانی را همراه با دوچرخه هایشان به خیابان می کشد و با وجود مخالفت علنی مقامات شهر و ماموران انتظامی، زنان زیادی در آن شرکت دارند.

در گفتگوئی با "دانا لنج آبادی" از شهروندان ساکن مریوان از او درباره ابعاد و ویژه گی های این جنبش پرسیده ایم. او معتقد است که این جنبش علاوه بر این که هواداران زیادی دارد، ماموران انتظامی و امنیتی بسیار زیادی را هم بسوی خود جلب کرده است.

او تعریف می کند که همین سه شنبه گذشته – دوازده مرداد – وقتی ساعت شش صبح جوانان با دوچرخه هایشان به خیابان آمدند، آنقدر نیروی انتظامی و لباس شخصی در خیابان مستقر شده بودند که بنظر میرسید حکومت نظامی شده است !

دانا لنج آبادی می گوید در تمام عمرم ساعت شش صبح هم چنین سیل عظیمی از نیروهای انتظامی و لباس شخصی را در این شهر و یا حتی در شهرهای دیگر ندیده بودم. این نیروها جلوی برخی خانم ها را می گرفتند و به آنها تذکر می دادند.

دانا لنج آبادی درباره امام جمعه مریوان – ماموستا شیرزادی – می گوید روز جمعه اول مرداد در خطبه نماز جمعه خود اعلام کرد که دوچرخه سواری زنان گناه محسوب می شود.

این شهروند مریوانی توضیح می دهد که چگونه نهادهای مدنی مریوان، انجمن ها، کانون های فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی شهرستان مریوان از جنبش دوچرخه سواری حمایت قاطع کردند. آنها در اعلامیه مشترکی به عمل نیروهای انتظامی مبنی بر ممانعت از دوچرخه سوار خانم ها اعتراض کردند.

درباره عملیات دوچرخه سواری فردا – سه شنبه 19 مرداد – دانا لنج آبادی می گوید در سطح دنیای مجازی و پیامک ها و نیز گفتگوهای مردم در سطح شهر گفته می شود که هواداران این جنبش فردا ساعت هفت صبح به خیابان می آیند و زنان و مردان دوش به دوش هم با دوچرخه های خود به حرکت در می آیند.

موجی که در زیر پوست شهر مریوان به تحرک افتاده است هر روز نیروی بیشتری از حمایت های مردمی کسب می کند و بنظر می رسد که قصد خاموشی ندارد.



آرش آريايى August 9, 2016 10:37 AM

بسيار فكر خوبى ست و بهتره كه اين برنامه در تمامى شهرهاى ايران شكل بگيره و مردم ايران يكپارچه روزهاى سه شنبه با دوچرخه رفت و آمد كنند اينكار چندين حسن داره اوليش حمايت از هم ميهنان مريوانى مخصوصن از بانوانمان انجام مى گيرد ، دوميش يكپارچگى مردم در مقابله با رژيم رو به جهانيان نشان ميده و سوميش اينكه يكروز هواى پاك خواهيم داشت و چهارميش با نخريدن بنزين در يك روز ضربه مالى وحشتانكى به رژيم ضحاك ميزنيم به اميد اينكه مردم اتحاد داشته باشند و اينكار خوب را انجام دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز August 9, 2016 01:43 PM

من نمی فهمم این نهضت دوچرخه سواری از کجا می آید در حالی که رهبر معظّم انقلاب از همان ابتدای ورودش به ایران مردم را به "خر سواری" دعوت کرده بود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: