آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 شهریور ماه 1395 = 23-08 2016

دستیارهیلاری متهم به همکاری با نشریه اسلامی

به نوشته برخی رسانه‌های آمریکایی، هما عابدین، دستیار نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک نشریه رادیکال اسلامی همکاری داشته است.

به گزارش دویچه وله، برخی رسانه‌های محافظه‌کار آمریکایی نوشته‌اند که هما عابدین، دستیار هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سالها با یک نشریه رادیکال اسلامی همکاری داشته است.

از جمله فوکس نیوز می‌نویسد: «همکار کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون و زنی که در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مدیریت امور رئیس جمهور در کاخ سفید را بر عهده خواهد گرفت، به مدت یک دهه سردبیر یک نشریه رادیکال اسلامی بوده که با برخورداری زنان از حقوق انسانی خود مخالفت می‌کرده و آمریکا را در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم می‌دانسته است.»

این نشریه می‌نویسد که یکی از دستاوردهای مهم هیلاری کلینتون این بود که در کنفرانس جهانی زنان در پکن در سال ۱۹۹۵ اعلام کرد: «حقوق زنان حقوق بشر است.»

به نوشته فوکس نیوز، اما پس از این، به گفته خود کلینتون "حادثه تاریخی و دگرگون‌ساز"، هما عابدین در یک نشریه سعودی مشغول به کار بوده که مخالف عقیده فمینیستی یاد شده بوده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، در آن زمان هما عابدین هم دستیار سردبیر "نشریه امور اقلیت مسلمان" Journal of Muslim Minority Affairs بود و هم در کاخ سفید به عنوان کارآموز برای "بانوی اول" که هیلاری کلینتون بود کار می‌کرد. مادر پاکستانی او هم که اکنون استاد علوم اجتماعی در جده است، مدیر مسئول نشریه بود.

نشریه یاد شده توسط "انستیتوی امور اقلیت مسلمان" از سال ۱۹۷۹ منتشر شده است. این مؤسسه توسط پدر هندی-بریتانیایی هما عابدین تأسیس شده و هدف خود را پژوهش درباره موضوعات مرتبط با اقلیت مسلمان کشورهای غیرمسلمان اعلام کرده است. برخی منابع دفتر مرکزی این نشریه را لندن و برخی در عربستان سعودی ذکر کرده‌اند.

تکذیب خبر همکاری فعال با نشریه

پس از پخش خبر همکاری هما عابدین با نشریه یاد شده، روزنامه "نیویورک پست" که یکی از انتشاردهندگان خبر مزبور بود نوشت که دستیار کلینتون ایفای نقش فعال در انتشار نشریه رادیکال اسلامی را انکار می‌کند.

نیک مریل، سخنگوی هیلاری کلینتون، چند ساعت پس از آنکه خبر مربوط به هما عابدین مثل بمب منفجر شده بود، اعلام کرد: «آن‌گونه که من متوجه شده‌ام نام عابدین به سادگی در فهرست سرصفحه نشریه گنجانده شده بوده و او نقشی در ویراستاری مطالب نداشته است.»

نام هما عابدین ۴۰ ساله که دارای دکترای ژورنالیسم از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکاست، به عنوان "دستیار سردبیر" از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۸ در سرصفحه نشریه آمده است.


دردسر تازه کلینتون در کارزار انتخاباتی

موضوع استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی‌اش برای ارسال پیام‌های کاری بار دیگر برای او دردسرآفرین شده است. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که قرار است بخشی از حدود ۱۵ هزار ایمیل کلینتون منتشر شود.

در تب و تاب کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون موضوع استفاده او از ایمیل شخصی‌اش برای فرستادن نامه‌های الکترونیکی کاری بار دیگر مسئله‌ساز شده است.

کلینتون در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ که در رأس وزارت خارجه آمریکا قرار داشت، از ایمیل شخصی برای ارسال پیام‌ها و نامه‌هایی الکترونیکی که حاوی اطلاعات مهم هستند، استفاده کرده بود.

دادستان کل آمریکا نیز در اوائل ماه ژوئیه اعلام کرده بود که توصیه پلیس فدرال آمریکا را در این‌باره می‌پذیرد و علیه کلینتون اعلام جرم نمی‌شود.

اما موضوع ایمیل‌ها اکنون بحث تازه‌ای را به دنبال داشته و حال یک قاضی دادگاه فدارل آمریکا از وزارت خارجه آمریکا خواسته است که امکان انتشار این ۱۴ هزار و ۹۰۰ ایمیل را بررسی کند.

انتشار ایمیل‌های تازه از هیلاری کلینتون که ممکن است در ماه اکتبر روی دهد، بدون شک فرصتی مناسب برای دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، خواهد بود تا در آستانه برگزاری انتخابات به رقیب دمکرات خود حمله برد.

اگر چه هیلاری کلینتون هم‌اکنون در نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ پیشی گرفته است، اما جنجال‌هایی از این دست می‌تواند بر سرنوشت او در انتخابات تاثیرگذار باشد. انتخابات آمریکا در روز ۸ نوامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.



arzhang August 23, 2016 09:08 PM

طرفدارن ترامپ میدونند نامزد انتخابی آنها یک شخص بی سواد بی تجربه هست و در مقابل خانم کلینتون با سواد و با تجربه بازنده میشه راه دیگری را انتخاب کردن که یک جور اسم خانم کلینتون را خراب کنند که مردم آمریکا از ترس بهش رای ندهند و تا حالا بیش از ۱۰۰۰ تهمت بهش زدن که هیجکدام حقیت از آب در نیامده ولی کم تاثیر هم نبوده در خراب کردن اسمش که داستان هما عابدین، آخرین این شگردهای آنها هست چون پدر خدا بیامرز هندی خانم هما عابدین، و مادر پاکستانی باسوادش و برادرش برای گروه اسلامی برادران آخوان مصر کار میکردن در صورتیکه داستان خانم هما عابدین، که یک خانم بی حجاب هست مطمعن نیستم مسلمانه از داستان زیبا آمریکا هست که در آمریکا هر کسی بدون تبعیض نژادی یا مذهبی میتونه انسان موفقی بشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


جمشيد August 24, 2016 01:39 AM

خيلى خنده داره ، ميگن اقاى ترامپ بيسواده و كلينتون با سواد ، ميگن شانس اقاى ترامپ كمه و شانس كلينتون زياد ولى متاسفانه حرفى از شعور در اين موارد زده نشد ، چطوره كه يه ادم م م با سوادددد كه از بد شانسى روزگار پست مهمى هم بهش هديه شده بود كه دهنشو ببندن مياد و براى انجام امور مهم مملكتى از ايميل شخصى خودش استفاده مى كنه تازه توى تحقيقات هم اعتراف مى كنه كه اين كار رو به توصيه كالين پاول ( جمهوريخواه) انجام داده خب حالا اگر بخوايم براى اينكار يه عبارت توصيفى پيدا كنيم چه واژه اى بهتر از حماقت پيدا مى كنيم كه اگر اين حماقت رو با اون صفت اولى جمع ببنديم ميشه باسواد احمق! ، و اين در واقع صفت تمام سياستمداران غربى هست و پيش بينى خوبى هم كردن چون كرسى رياست جمهورى امريكا خاص احمقهاى فرمانبر هست نه جاى افراد موفق و صادق حداقل در گفتار،

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر August 24, 2016 03:39 AM

برای کسانی که از سیاست اطلاعی ندارند
اگر کلینتون پیروز شود رژیم کثیف اسلامی حداقل۱۰ سال دیگر روی کار خواهد بود البته باعث خوشحالی حزب الله هاست دولت اسلامی متجاوز هم طرفدار کلینتون است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: