آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 شهریور ماه 1395 = 25-08 2016

دامنه غارت ها در ایران به فروش پارک ها رسید!

احمد حکیمی پور عضو شورای شهر با ابراز نگرانی نسبت به مسائل زیست‌محیطی تهران گفت: اخیرا پارک 26 ساله ای در خیابان جردن به فروش رسیده است.

روايت محمد حقاني، رييس كميسيون محيط‌زيست شوراي شهر از اين پارک نیز خود قصه پردردي است كه دل هر شهروندي را به درد مي‌آورد.

وي در گفت‌وگو با «اعتماد» در تشريح روندي كه تاكنون براي تخريب اين باغ طي شده گفت: دو، سه هفته قبل با تماس اهالي خيابان جردن (نلسون ماندلا) مبني بر تخريب بوستاني قديمي در اين خيابان، بازديدي از آن داشتم. اين بوستان هم از آن دست بوستان‌هايي بود كه سال‌ها قبل به دليل آنكه صاحب زمين آن مشخص نبود، از سوي شهرداري تبديل به بوستان شده بود و يكي از بوستان‌هاي كم‌تعداد ولي سرسبز و زيباي منطقه يك محسوب مي‌شد.

وي با ذكر اينكه اين بوستان حداقل ٢٦ساله كه «ارمغان» ناميده شده، در حاشيه خيابان اصلي جردن، بالاتر از ظفر و در جنوب كوچه ارمغان غربي و در شمال خيابان سعيدي واقع شده است گفت: حالا بعد از سال‌ها، گويا فردي پيدا شده و با ارايه مداركي كه صحت آن هنوز براي ما مشخص نيست، از شهرداري درخواست كرده تا زمين بوستان را به وي برگردانند و مجوز ساخت در آن را به وي بدهند.


دامنه غارتها به فروش پارکها رسید!

رسانیوز: آقایان آمده بودند معنویت مردم را ارتقا دهند و مدینه فاضله بسازند تا برای دنیا بشوند الگو. حال دیگر کار به جایی رسیده است که دارند در تهران پارک را میفروشند تا برج بسازند. باید پرسید فروشنده کیست و خریدار چه کسی؟ قطعا فروشنده شهرداری است و لابد خریدار یک یا چند تن از خودیهائی که خیلی خودی هستند!

اینها با این حجم از تجاوز و خیانت در اموال ملی میخواهند چه جوابی به ملت آیران بدهند. چرا برای یک سارق گرسنه و درمانده که آفتابه دزدی میکند تا قوت لایموتی بدست بیاورد، داغ و درفش و آره برقی برای بریدن اعضای بدن او حلال است و مشروع و قانونی. اما برای کسانی که پارک میفروشند و أنها که با بند و بست میخرند هیچ قانونی در میان نیست؟

بدیهیست که درب بر این پایه هرگز قابلیت چرخش نخواهد داشت. برای فردا چه پاسخی دارند؟



فریبرز August 25, 2016 06:19 PM

مگر اینها قبلاً درختان را نفروخته بودند؟ حالا چه می فروشند، پارک بی درخت؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: