آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 شهریور ماه 1395 = 29-08 2016

کودک ۱۵ ساله مریوانی محکوم به اعدام+عکس

نگام، حقوق بشر – آمانج ویسی (عکس زیر) کودک-مجرمی که در ۱۵ سالگی به اتهام قتل دستگیر و به اعدام محکوم شد، پس از گذشت ۱۰ سال هم‌چنان درسایه شوم مرگ در زندان مریوان نگهداری می‌شود. او دیگر کودک نیست.

به گزارش سحبانیوز، آمانج (ئامانج) ویسی متولد ۱۳۷۰ در سال ۸۵ به اتهام قتل پسرعمویش در حالی که فقط ۱۵ سال داشت دستگیر و اندکی بعد به اعدام محکوم شد. وی مدت ۱۰ سال است که منتظر اجرای حکم قصاص در زندان‌ به سر می برد.

یکی از نزدیکان این کودک مجرم در معرض خطر اعدام، گفت: “آمانج قربانی نزاع خانوادگی‌ست کە پسر عمویش را ناخواستە و فقط برای دفاع از خود در سال ۸۵ بە قتل رساند.”

این منبع مطلع هم‌چنین افزود: “آماج شش سال اول از ایام زندان خود را در زندان سننج نگهداری می‌شد و پس از آن به زندان مریوان منتقل شده است.”

منبع نزدیک به خانواده ویسی در مورد شرایط جسمی این کودک-مجرم محکوم به اعدام در زندان تصریح کرد: “چندبار به دلیل مشکلات روده در بیمارستان بستری شده و یکبار نیز برای مشکلات دندانش به یکی از دندان‌پزشکی‌های داخل شهر منتقل شده بود.”

محکومیت آمانج ویسی به اعدام در حالی است که با توجه به ماده ۹۱ قانون جدید مجازات اسلامی این جوان به دلیل صغر سن تنها باید به پرداخت دیه و زندان محکوم شود.

ایران پرس نیوز




hosain August 29, 2016 11:25 PM


بدبخت شدیم! وای چه اینده ایی را برای خودمان درست کردیم ! نمیدانم که خداوند چه اینده ایی را برایمان درنظر گرفته! خداوند بزرگ همه چیز به ما مسلمانان داد از جمله قدرت! ما چکار کردیم
هر چه خواستیم مردمان بیگناه را از بین بردیم- فقط بخاطر عقیدهایشان مخصوصا بهاییها را- من فقط از خودم میگوییم بدبخت شدم و شدیم و نمیدانم که اخر و عاقبتمان چه میشود ! از دور فقط شاهد هستم که تمام دوستانم به حلاکت رسیده اند ! و تا خداوند ما را در عذاب الاحیش قرار ندهد- ما را رها نخواهد کرد ! - و این داستان شامل همه ما مسلمانان است ! خدایا وجدانم در عذاب است ! میدانم که اگر هر یک از شما نیز- اگر که به حقیقت قران برسید شما هم مثل من دیوانه خواهیید شد و دیگر وجدانی راحت نخوهید داشت !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: