آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 شهریور ماه 1395 = 29-08 2016

بازنگری در توافق مرزی انگلیس و فرانسه

درخواست بازنگری در توافق مرزی انگلیس و فرانسه مطرح شد

یکی از سیاستمداران ارشد فرانسوی هشدار داده است، فرانسه باید توافقی را که باعث بازرسی مرزی انگلیس از مهاجران در کاله می‌شود لغو کند مگر اینکه تغییرات جدی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، خاویر برتنارد، رییس نور-پا-دو-کاله-پیکاردی شامل کاله خواستار اقدامی برای رویارویی با مساله مناقشه آمیز اردوگاه مهاجران "Jungle" "جنگل" شده است.

اظهارات وی پس از آن مطرح شد که نیکولا سارکوزی، رییس جمهور سابق فرانسه خواستار محول شدن کنترل مرزی به انگلیس شد.

براساس معاهده "لوتوکه" مقام‌های مهاجرت انگلیس پاسپورت‌های مهاجران در کاله را کنترل می‌کنند و همتایان فرانسوی‌شان نیز همین کار را در "دوور" انجام می‌دهند.

این مقام ارشد دولت فرانسه خواستار توافق جدیدی است که بر اساس آن مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در انگلیس هستند، قادر باشند تا این کار را در فرانسه انجام دهند و مراحل بازرسی و چک شدن را در این کشور سپری کنند. افرادی هم که نتوانستند پناهندگی دریافت کنند باید به صورت مستقیم به کشورهای مبدا خود بازگردانده شوند.

خاویر برتنارد در مصاحبه‌ای با رادیو ۴ بی.بی.سی گفت که خواستار یک توافق جدید برای پناهجویان است که می‌خواهند از فرانسه به انگلیس بروند. اگر دولت انگلیس به دنبال بررسی و مذاکره در این باره نیست، ما اعلام می‌کنیم که معاهده ""لوتوکه دیگر اجرایی نیست.

هزاران تن از پناهجویان ساکن در اردوگاه "Jungle" در کاله هستند و در این کمپ انواع بیماری‌ها شیوع پیدا کرده است. آنها به صورت دائمی با پلیس درگیر می‌شوند چراکه تلاش می‌کنند تا با استفاده از مخفی شدن در کامیون‌های عبوری به انگلیس بروند.

بازرس سابق مرزی و مهاجرت انگلیس گفت: اگر این توافق لغو شود یکی از بزرگترین تاثیرات بر ما افزایش تعداد مهاجرانی است که از فرانسه به انگلیس می‌روند تا پناهنده شوند. خطر تغییر در این توافق این است که افراد بیشتری به این دلیل که احساس می‌کنند ورود به انگلیس آسانتر است، از مرز فرانسه با انگلیس عبور می‌کنند و وارد کشور می‌شوند.

براساس قوانین کنونی، مهاجران در بدو ورود به هر کشور اروپایی باید نام خود را در این کشور ثبت نام کنند و آن کشور مسئول رسیدگی به درخواست پناهندگی آنهاست. البته این سیستم با مشکلاتی روبرو شده است چراکه تعداد زیادی از مهاجران تنها وارد چند کشور شده‌ و معادلات این سیستم را به هم ریخته‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: