آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مهر ماه 1395 = 25-09 2016

بسیج نیروهای اجتماعی برای مبارزه با اعتیاد

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه باید ارتقاء دانش و آگاهی افراد نسبت به عوارض مواد مخدر افزایش یابد، گفت: جامعه ما جوان و آسیب پذیر است و باید راهکارهای مؤثر مانند اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را داشته و به آن جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلال میرزایی درباره رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: اقدامات انتظامی و قضایی برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر کفایت نمی‌کند و اینکه حتی هر روز هم خبر از کشفیات مواد مخدر دهیم برای رسیدن به موفقیت کفایت نمی‌کند.

وی افزود: فضای امروزی جامعه نشان می‌دهد که متأسفانه در مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن خیلی موفق نبوده‌ایم لذا باید همه نیروهای اجتماعی را در این ارتباط بسیج کنیم تا در جهت مبارزه با پدیده شوم اعتیاد گام بردارند. وجود اعتیاد، تقاضا برای عرضه را افزایش می‌دهد لذا در گام نخست مبارزه با مواد مخدر به فکر مبارزه با اعتیاد از طریق مسائل فرهنگی، آموزشی و به طور کلی اجتماعی باشیم.

نماینده ایلام در مجلس دهم با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماعی راهکار علمی و مناسبی به شمار می‌رود، تصریح کرد: البته اینکه دانشگاه‌ها، نهادهای مرتبط، پلیس و ... تنها به نوشتن مقاله بسنده کنند، کفایت نمی‌کند و برگزاری کارگاه آموزشی توسط این دستگاه‌ها چاره نهایی این دغدغه اجتماعی نیست.

میرزایی گفت: باید فضای جامعه به سمتی سوق یابد که همه خود را مسئول مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد بدانند و حتی همانطور که همه نسبت به موضوع گرد و غبار و ریزگردها حساسیت دارند در این زمینه نیز فعالیت داشته و غفلت نکنند.

وی با بیان اینکه با مشارکت اجتماعی رسیدن به اهداف تسهیل می‌شود، افزود: مشکلات اقتصادی، روابط سست خانوادگی و نبود صمیمیت و تحت تاثیر قرار گرفتن از گروه همسالان از بیشترین علل اعتیاد محسوب می‌شود ولی اعتیاد مقوله پیچیده‌ای بوده و تک بعدی نیست لذا مبارزه و پیشگیری از آن مستلزم توجه به تمامی ریشه‌های شکل‌گیری آن است.

نماینده ایلام در مجلس دهم اظهار داشت: در دانشگاه و خوابگاه هم افراد تحت تاثیر گروه همسالان معتاد می‌شوند لذا برای پیشگیری از این معضل لازم است که ارتقاء دانش و آگاهی افراد نسبت به عوارض مواد مخدر افزایش یابد. البته آموزش تنها این طور نبوده که فقط طی بر گزاری کلاس از خطرات مواد مخدر صحبت کنیم بلکه آموزش بهتر است به صورت غیر مستقیم و از طریق نمایش فیلم و سریال است.

میرزایی خاطر نشان کرد: اینکه برخی معتقدند کمبود شادی سبب بروز اعتیاد در جامعه شده است را قبول ندارم چرا که نه تنها جامعه ما افسرده نیست بلکه در جوامع غربی و آمریکایی که دم از شادی می‌زنند، اعتیاد به انواع مواد مخدر به وفور وجود دارد.

وی در پایان گفت: جامعه ما جوان و آسیب پذیر است لذا باید راهکارهای ویژه و موثر همچون اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: