آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 مهر ماه 1395 = 27-09 2016

علت اشاره مکرر به موضوع ایران در مناظره

جریان مناظره طوری بود که انگار دو نامزد در خصوص بیان مواضع تندتر نسبت به ایران در حال مسابقه بودند

یک کارشناس مسائل آمریکا درباره مناظره اخیر کلینتون و ترامپ گفت، موضوع جالب در این مناظره این بود که مواضع هر دو کاندیدای جمهوری‌خواه و دموکرات نسبت به ایران بسیار تند بود.

به گزارش ایسنا، سیدحامد موسوی در پاسخ به این پرسش که علت اشاره مکرر به موضوع ایران (حدود ۱۷ یا ۱۸ بار) در جریان این مناظره چیست، اظهار کرد: بحث اصلی بر سر برجام است. در واقع، دولت اوباما توافق هسته‌ای با ایران را به عنوان یکی از مهم‌ترین موفقیت‌هایش در حوزه سیاست خارجی می‌داند. به طور طبیعی، کلینتون چون در دوره اول ریاست‌جمهوری اوباما وزیر خارجه بوده و حتی در مناظره گفت که مقدمات برجام را خود چیده‌ است، در این توافق نقش داشته‌ است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که دموکرات‌ها مسأله برجام را یکی از موفقیت‌هایشان معرفی می‌کنند، افزود: از سوی دیگر، ترامپ و جمهوری‌خواهان این مسأله را شکستی بزرگ قلمداد می‌کنند. موضوع جالب در این مناظره این بود که مواضع هر دو کاندید نسبت به ایران بسیار تند بود و حتی نسبت به سابق مواضع تندتری نسبت به ایران دیده شد.

وی تصریح کرد، جریان مناظره طوری بود که انگار دو نامزد در خصوص بیان مواضع تندتر نسبت به ایران در حال مسابقه بودند. برای مثال، کلینتون گفت که سخت‌ترین تحریم‌ها روی ایران را او اعمال کرده و اظهار کرد که به تمام تحریم‌های ایران در دوران فعالیت در سنا رأی مثبت داده است. از سوی دیگر، ترامپ مدعی شد که دولت اوباما در مواجهه با مسائلی همچون قایق‌ها و ناوچه‌های آمریکایی در خلیج فارس سست برخورد کرده‌ است.

در صورت پیروزی هر کدام از این کاندیداها، بدعهدی آمریکا نسبت به تعهدات برجام بیشتر خواهد شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این که هیچ‌ کدام از کاندیداها مواضع خوبی نسبت به ایران نداشتند، پیش‌بینی کرد که در صورت پیروزی هر کدام از این کاندیداها، موضوع بدعهدی آمریکا نسبت به تعهدات برجام بیشتر خواهد شد اما این که پیروزی کدام یک از آنان بیشتر به این مسأله دامن می‌زند، قابل بحث است. من فکر می‌کنم که مواضع کلینتون در این خصوص بدتر از مواضع ترامپ است.

رقابت بین دو نامزد لب به لب است

موسوی در خصوص این امر که رسانه‌های نزدیک به کلینتون وی را برنده مناظره و رسانه‌های نزدیک به طرف دیگر، ترامپ را برنده می‌دانند، گفت: طی ۱۰ روز گذشته و پیش از برگزاری این مناظره ۹ نظرسنجی انجام شد و به طور متوسط کلینتون ۲.۵ درصد از رقیب جمهوری‌خواهش جلوتر اعلام شده اما این میزان (۲.۵ درصد) ممکن است خطای نظرسنجی باشد و ارزیابی من این است که رقابت بین دو نامزد لب به لب است.



arzhang September 28, 2016 03:38 AM

در تاریخ پیدایش آمریکا هیج کشور یا دولتی باندازه آخوندا آمریکایی نکشته انهم بصورت ناجوانمردانه و اگرخدای نکرده جنگی بین امریکا و ایران اتفاق بیافته دولت امریکا به راحتی میتونه حمایت همه مردم امریکا را به خود جلب کند که فقط کافی هست فیلمهای گروگانگیری یا حمله انتحاری در مقر سکونت سربازن امریکایی در لبنان یا گاشتن بمبهای جاده ای در عراق و افغانستان ۲۴ ساعته در تلویزیون به نمایش بگذارند حتی حادثه سپتامبر ۱۱ را هم به آخوندا ربط میدند چون قبل از حادثه برج های دوقلو بارها شده آخوندا گفتند اقتصاد آمریکا مثل بادکنک هست فقط کافی هست با یک سوزن یک جایی مثل نیویورک را سوراغ کنی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: