آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 مهر ماه 1395 = 20-10 2016

شرط ترامپ برای پذیرش نتیجه انتخابات آمریکا

دونالد ترامپ گفته: نتیجه روشن و شفاف انتخابات را قبول خواهم کرد ولی این حق را برای خود محفوظ می دانم که نتایج انتخابات را به چالش حقوقی و قانونی بکشم.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، اظهارات ترامپ یک روز پس از آن بیان شده است که وی حاضر نشد قول دهد که در صورت شکست در انتخابات، نتایج آن را قبول خواهد کرد.

ترامپ در یک تجمع انتخاباتی در اوهایو گفت: بی شک، نتیجه روشن و شفاف انتخابات را قبول خواهم کرد، ولی این حق را برای خود محفوظ می دانم که در صورت اعلام نتیجه مساله دار، یک چالش حقوقی و قانونی را مطرح کنم.

ترامپ بارها درباره احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صحبت کرده است.


نظرسنجی و اشاره به نقش رژیم ایران در منطقه

سومین مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد امروز در دانشگاه لاس وگاس برگزارشد. در نظرسنجی مشترک اسی ان ان و موسسه نظرسنجی ORC که یک ساعت پس از این مناظره انتشار یافت، در پاسخ به این پرسش که کدام یک از دونامزد برای ریاست جمهوری آمریکا آمادگی بهتری دارد، هیلاری کلینتون با 59 درصد در برابر 35 درصد ترامپ، گزینه برتر دراین نظرسنجی است.

هیلاری کلینتون در دو مناظره قبلی سی ان ان هم برنده این رقابت ها اعلام شده بود.

گفتنی است در آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندین بار به نقش رژیم ایران در سوریه و عراق اشاره شد.

هیلاری کلینتون از جمله تاکید کرد: سوریه کانون داعش خواهد بود تا زمانی که روسیه و رژیم ایران دست به اقدامات تهاجمی می زنند و به رژیم اسد کمک می کنند.

وی افزود: من برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه تلاش می‌ کنم تا بمباران‌ها متوقف شود و مهاجرت مردم بی پناه نیز قطع شود و سپس به دنبال راهکار سیاسی می‌رویم.

کلینتون در پاسخ به اینکه اگر منطقه پرواز ممنوع وضع شود و روسیه آن را نقض کند و یک جنگ در بگیرد، چه خواهد شد؟، گفت: ما با روسیه در این زمینه گفتگو می کنیم و من فکر می‌ کنم می‌توانیم به توافق برسیم و به آنها بگوییم این طرح پرواز ممنوع به نفع همه است.

ترامپ نیز در مقابل گفت: اسد خیلی باهوش‌تر از اوباما و کلینتون است و الان با روسیه و رژیم ایران دست به یکی کرده اند. ما داریم به شورشی‌ها کمک می کنیم که نمی‌دانیم چه کسانی هستند. اگر روزی اسد سقوط کند، ممکن است اینها بدتر از اسد باشند.

وی در مورد عراق نیز گفت: رژیم ایران باید به ما نامه تشکر بنویسد چون ما داریم موصل را آزاد می‌ کنیم و نفع اش را آنها می‌ برند. رژیم ایران قصد قبضه کردن عراق را داشت و ما این کار را برای آنها کردیم. ما نباید به عراق می‌ رفتیم اما وقتی رفتیم، نباید به یک باره از آنجا خارج می‌ شدیم.

یک موضوع مهم این مناظره اینکه ترامپ بار دیگر بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرد و حاضر نشد بگوید که نتایج انتخابات را در صورت شکست خواهد پذیرفت و به همین دلیل ممکن است یک بحران مشروعیت رقم بخورد.

هیلاری کلینتون با حمله شدید به دونالد ترامپ، وی را عروسک خیمه‌ شب‌ بازی پوتین توصیف کرد و گفت: ترامپ، خطرناک ترین نامزد در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

ترامپ نیز گفت: هیلاری کلینتون ثابت کرده است که دروغگوست و این مورد هم یکی دیگر از دروغ های اوست.




homa October 20, 2016 09:58 AM

ترامپ جواب دندانشکنی داده اسد خیلی باهوش ترازاوباما وکلینتون است و
کلینتون میخوادمثل اوباما حرف وسخن ازگفتگو باپوتین میزندِ

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر October 20, 2016 02:17 PM

بی سوادهایی که ترامپ را بی سواد میدانند خوب به حرفهای کلینتون توجه کنند که انسان شرمش میاید

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang October 20, 2016 04:47 PM

بشار اسد که دستش در خون نزدیک به نیم میلیون مردم عادی آغشته هست و تا زمانی که بشار اسد سر قدرت هست (اگر آخوندا هنوز تو ایران باشند و پول نفت دارند ومیدند به بشار اسد یا پوتین بگوید من هنوز عاشق بشار اسد هستم) این کشتارها ادامه داره و گرنه به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه میشه چطوری میتونه شخص با هوش تر از اوباما باشه که جایزه صلح نوبل بهش داده شده و غیر از تروریست یک مورچه هم نکشته

گزارش یا اعتراض به این نظر


زندگی October 20, 2016 06:55 PM

کلینتون برنده این دوره از انتخابات ریاست جهموری خواهد بود و این زن که در جناح راست حزب دمکرات امریکاست جهان را در جنگ و مصیبت می خواهد این بدان معنا نیست که من از رقیب انتخابی او یعنی ترامپ هواداری می کنم چرا که اگر بر فرض محال ترامپ پیروز انتخابات گردد انگاه جهانی به مراتب دهشتناکتر از کلینتون خواهیم داشت چرا که همه چیز باید از ان امریکا و امریکایی باشد همه چیز مال امریکاست همه باید برده و مطیع و فرمانبردار امریکا باشند همه همه همه حالا چه فرقی می کند که ریاست جمهور امریکا در این دوره چه کسی باشد کلینتون یا ترامپ

گزارش یا اعتراض به این نظر


رشید October 20, 2016 08:44 PM

شماها که نظرتان خانم کلینتون می باشد چرا نظر خواهی می کنید تعجب می کنم یا خودتان را سر کار گذاشتید یا مردم را

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang October 21, 2016 03:02 AM

آمدن ترامپ بنام جمهوریخواه خودش لطمه بزرگی بود به حزب جمهوریخواهان و این نوع حرفهای ترامپ که اگر من پیروز نشوم هیجکس دیگر را قبول ندارم مثل میخی هست به تابوت پایان و فروپاشی حزب جمهوریخواهان در آمریکا اینطوری نیست که حزب دمکرات آمریکا مشئل نداشته باشه که دیدیم نصف طرفدار حزب دمکرات خواهان حکومت سوسیا لیست هستند که همه چیز مجانی باشه که کاندیدا برنی ساندر قولش میداد و علت اینکه حزب دمکرات از جان بدر برد بخاطر داشتن سوپر نماینده هست که نمیزاره یک بیگانه بیاد به دروغ بگه من جزو حزب دمکراتم و برنده نامزد دمکراتها بشود چیزی که جمهوریخواهان ندارند و ترامپ و برنی قبلا جزو حزب مستقل بودن ولی در این انتخابات ساندر در حزب دمکرات ثبت نام کرد و ترامپ در حزب جمهوریخواهان ساندر نگذاشتن بیاد بالا ولی ترامپ امد بالا و گند زد به حزب جمهوریخواهان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: