آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 مهر ماه 1395 = 20-10 2016

سالانه ۹۰ هزار مورد جدید سرطان در کشور

خبرگزاری هرانا ـ معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم، گفت که هر سال ۹۰ هزار مورد جدید سرطان به کشور افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، دکتر محمد هادی ایازی در نشست سمن های حوزه سلامت در گیلان که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم، گفت: “هر سال ۹۰ هزار مورد جدید سرطان به کشور افزوده می‌شود.”

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت تعداد افراد دیابتی در کشور را ۵ میلیون نفر بیان کرد و گفت: “۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در کشور در آستانه ابتلا به دیابت قرار دارند”.

ایازی تعداد فوتی ها در سال ۹۴ را ۳۷۰هزار نفر عنوان کرد و افزود: “همچنین در سال ۹۴ یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر در کشور متولد شدند”.

ایازی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در کشور گفت: “هزینه ایجاد هر تخت بیمارستانی در کشور ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است”.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: “در شش ماهه اول امسال، توسط مردم ۷۸۰ میلیارد تومان مشارکت در حوزه سلامت صورت گرفته است”.

وی تقویت مشارکت های بین بخشی را از برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواند و گفت: “طی دو سال اخیر ۳۵۰ هزار تن روغن پالم با مشارکت برخی از دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت در کشور جمع آوری شد”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: