آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 آبان ماه 1395 = 07-11 2016

واکنش شدید لاریجانی به اظهارات اخیر روحانی

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از برخی اظهارات در ایام اخیر خاطرنشان کرد: برخی می گویند قلم ها را به بهانه های واهی نشکنیم یا دهان ها را به بهانه‌ای غیر اساسی نبندیم؛ واضح است خطاب آنان به دستگاه قضایی است. این نوعی افترا به قوه قضاییه است و بلکه توهین و عجیب است کسانی که چنین افتراها و اهانت هایی را به قوه قضاییه روا می دارند، مدام هم دم از اخلاق و اسلام می زنند. اینگونه افتراها و توهین‌ها با کدام اخلاق و اسلام، سازگار است؟! اینگونه افتراها به قوه قضاییه و تضعیف دستگاه قضایی به سود چه کسی است؟

روحانی پیش تر گفته بود: نبندیم دهان‌ها را، بگذاریم آزادی باشد. رسانه ها را جوانمرگ نکنیم. از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته نیست.

به گزارش ایرنا، آیت الله آملی لاریجانی خطاب به گوینده چنین سخنانی تصریح کرد: برادر بزرگوار شما خودتان شفاهاً یا کتباً با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته اید که چرا با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی کنید یا نزد مقام معظم رهبری گلایه می کنید که چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است. اما وقتی در بین اهالی مطبوعات و رسانه حضور می یابید ندای آزادی مطبوعات سر می دهید و اینکه قلم‌ها را نشکنید و دهانها را نبندید! البته ما به هیچ کدام از این سخنان کاری نداریم و راه قانونی خود را می رویم.

روحانی روز شنبه طی سخنانی در مراسم افتتاحبه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات گفته بود: هر کس که دروغ می گوید، تهمت می زند، سخنی بدون دقت و بدون تحقیق می گوید و هر کس شنیده ها را بدون بررسی نقل می کند انقلابی نیست. هرکس که فقط داد می زند و فکر می کند انقلاب یعنی فریاد زدن او انقلابی نیست.

روحانی گفت: هتاکی هنر نیست، کسی بخواهد نشریه ای داشته باشد هر صبح در صفحه اول خود شروع به هتاکی کند، هتاکی هنر نیست اما نقادی و انتقاد سازنده هنر است. انتقاد کنید، اگر ما خطا می کنیم راه درست را به ما نشان دهید، چطور باید شغل درست شود؟ بدون سرمایه شغل ایجاد می شود؟ اگر می شود در روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری هایتان بنویسید تا ما نیز یاد بگیریم.

روحانی افزود: انتقاد سازنده، منتقد، انتقاد کننده و نقاد می خواهیم، هتاک نمی خواهیم، ما خردسال بودیم در کوچه و خیابان نیز یک عده لات در خیابان هتاکی می کردند.


هشدار به خامنه ای و سپاه پاسداران

روحانی همچنین با هشدار به خامنه‌ای گفت: چرا موصل سقوط کرد؟ مگر یک شهر بزرگ ۱.۵ میلیون جمعیتی با دارا بودن آن همه نیروی مسلح و ارتش چطور ممکن است از صبح تا ظهر این شهر بزرگ سقوط کند؟ سقوط موصل به‌خاطر این بود که دلبستگی مردم موصل به بغداد کاهش یافته بود. موصل ارتباط عاطفی و سیاسی‌اش با بغداد قطع شده بود.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند امنیت ما تنها با موشک، تانک و هواپیما حفظ می‌شود. درست است این‌ها ضروری و لازم است اما یادمان باشد که ناامنی منطقه ما تنها با سلاح حل نمی‌شود، گوش مردم باید با ندای توسعه آشنا شود تا به ندای تروریسم پاسخ ندهد. گوش اقوام و مذاهب هم باید با این موضوع آشنا باشد و این امر به دست شما اصحاب رسانه اتفاق می‌افتد.



arzhang October 23, 2016 04:06 PM

واقعا جای خجالت داره ایران کشور بزرگ مهم دنیا رییس جمهوری داره ترسو و بی عرضه میگه یک انسان دروغگو انقلابی نیست و ما باید حدس بزنیم منظورش حسین شریعتمداری بوده یا عده ای کودک به درب باغ آمده یا عده‌ای اخلاق را در جامعه سرکوب میکنند و ما هم حدس بزنیم منظورش امام جمعه هاست حداقل احمقی نژاد دروغگو وقتی میگفت اسم دزدها تو جیب من هست همه آخوندا و مزدورهای آخوندا را ترسانده بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک October 24, 2016 12:05 AM

تمام این حرفها سناریویست که غرب را فریب دهند بدین شکل که اینطور تظاهر میکنند که آقای روحانی تحت فشار از طرف تند روهاست و اگه اونها هم به او فشار بیاورنند مثلا از او توقع رعایت دقیق قراردادها را داشته باشند اونوقت اون توسط سگهای هار رهبری خورده میشه! امیدوارم غربیها به این مهم واقف باشند که هیچ برگی در جمهوری اسلامی تکان هم نخواهد خورد مگر رهبر بخواهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ساشا November 5, 2016 01:52 PM

رییس جمهور نگو بلا بگو ،،،،،،سنگ در خلا بگو ،،،در روستاهای لرستان توالت معمولاً سیفون نداره و یک سنگ روی سوراخ توالت میزارند که کمتر مگس اونجا بشه و بوی کمتری به بیرون سرایت کنه،،ولی این سنگ هیچ تاثیری در هردو حالت نداره قضیه رییس جمهور هم در حکومت اسلامی مثل همین سنگ در خلاست ، رییس جمهوری که تاثیر و قدرتی در دفاع از وزیران ، طرفداران، روزنامه های طرفدارش ، مردم رای دهنده بهش و ۴ تا بسیجی بی سرو پا شیرازه قدرتش رو به هم نبودش بهتر از بودنش هست ما مردم ایران برای اینکه کمی راحتتر باشیم دو راه بیشتر نداریم ،یا در انتخابات نماینده رهبری و محافظه کاران رو انتخاب کنیم که مطالبات رو مستقم به طرف مقابل شیرفهم کنیم یا اینکه رژیم اسلامی رو سرنگون کنیم ،،بازی موش و گربه ۳۸ سال که ادامه داره و هیچ تغییری ایجاد نشده ،،تعارف رو باید کنار گذاشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Koroush November 5, 2016 11:57 PM

اقاى بابك همشون گماشته هاى غرب هستند امت فريب ميدهند ،كه در نمايش مسخره انتصابات شركت كنند و در اين ٣٧ سال هم جواب داده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: