آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 آذر ماه 1395 = 02-12 2016

بزرگترین فرار مالیاتی تاریخ ورزش؛ رونالدو..

پای رونالدو هم گیر است

خبرنگاران اروپایی به صورت هماهنگ در حال انتشار اسنادی هستند که به زودی به طور کامل در اختیار مقامات قضایی خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، در حالی که ادعاهای اولیه فرار مالیاتی موکلان خورخه مندس، مدیر برنامه مشهور دنیای فوتبال، با واکنش شرکت وی روبرو بود، از ساعاتی قبل، داستان وارد فاز کاملا جدی شد.

گروه تحقیقاتی و فرانسوی mediapart که پیش از این از رسوایی های سیاسی مهمی همچون داستان قذافی-سارکوزی در جهان رونمایی کرده است، لحظاتی قبل در بخش ورزشی خود، جزییات کامل پرونده فرار مالیاتی کریستیانو رونالدو و برخی از موکلان مدیر برنامه پرتغالی را منتشر کرد. اطلاعاتی که احتمالا به زودی در اختیار مقامات قضایی اسپانیا و انگلیس قرار خواهد گرفت.

بر خلاف گزارشات اولیه، این گروه فاش کرده است که رونالدو از سال ۲۰۰۸، با استفاده از شرکت هایی که در سوییس و جزیره ویرجین ثبت شده اند، مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو درآمد را از مقامات مخفی کرده و چیزی در حدود ۳۱ میلیون یورو، فرار مالیاتی داشته است. مندس، در مجموع به موکلانش کمک کرده است که چیزی در حدود ۱۸۰ میلیون یورو را از مقامات مخفی کنند. به جز دو کشور ذکر شده، شرکت هایی در پاناما هم در این راستا فعالیت داشته اند.

در همین راستا، رونالدو تنها نیست. ژوزه مورینیو با کمک مندس، توانسته از پرداخت مبلغ ۴.۴ میلیون یورو فرار کند. همچنین پای فالکائو، ستاره سابق اتلتیکو مادرید و کنونی موناکو هم به این پرونده باز شده است(۵.۶ میلیون یورو فرار مالیاتی). مسوت اوزیل هم در کنار کریستیانو رونالدو درگیر پرونده فرار مالیاتی است.

به گزارش اشپیگل، اوزیل، حداقل توانسته ۲ میلیون یورو از پرداخت مالیات، اجتناب کند. گروه تحقیقاتی و فرانسوی mediapart، شامل همکاری ۱۲ نشریه مشهور در اروپاست که ۶۰ خبرنگار در سرتاسر قاره، بر روی ۱۸ میلیون سند کار کرده اند.

با این وجود انتشار چنین پرونده جنجالی و مهمی درست در شب برگزاری ال‌کلاسیکو می تواند تبعات بسیاری در پی داشته باشد و این بازی حساس را تحت تأثیر قرار دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: