آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 آذر ماه 1395 = 04-12 2016

تشنج در مجلس با روحانی/حمله لاریجانی به اوباما

مجلس شورای اسلامی امروز هنگام سخنرانی روحانی که قرار بود لایحه بودجه را ارائه دهد دچار تشنج شد. روحانی زمانی که خواست در مورد دستاوردهای خارجی دولت سخنرانی کند، عده‌ ای از دلواپسان بلند شده و اعتراض کردند و علی لاریجانی مستمر تلاش می‌ کرد آنها را ساکت کند.

روحانی در سخنان خود در باره تمدید ده ساله تحریمهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: چنانچه این مصوبه به اجرا گذاشته شود نقض صریح برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به‌ دنبال خواهد داشت.

وی افزود: حتی امضای مصوبه سنا توسط رئیس‌جمهور آمریکا را نیز خلاف تعهدات آنها می‌ دانیم و با عکس‌العمل مقتضی روبه‌رو خواهد شد. در جلسه این هفته هیأت نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.


حمله علی لاریجانی به اوباما

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: شما پس از انتخابات اخیر، آنقدر در مجلس نمایندگان و سنا بی اعتبار شدید که حتی هم حزبی های شما نیز به نظرات شما توجهی نمی کنند؟

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی،‌ علی لاریجانی به تمدید قانون داماتو در آمریکا واکنش نشان داد و گفت:‌ همانطور که نمایندگان ملت مستحضرند مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا در باره قانون ایسا تصمیم صددرصدی بر تمدید آن گرفته اند و در همین حال رئیس جمهور آمریکا که یک طرف توافق هسته ای بود در مقابل این سوال که چنین اقدامی خلاف توافق است،‌ اعلام کرد که شما محدودیت های مرا در کنگره می دانید؟ آیا این یک موضع صادقانه است؟‌ یعنی شما پس از انتخابات اخیر، آنقدر در مجلس نمایندگان و سنا بی اعتبار شدید که حتی هم حزبی های شما نیز به نظرات شما توجهی نمی کنند؟

لاریجانی ادامه داد: حدود نیمی از اعضای کنگره از حزب دموکرات هستند، چطور حتی یک نفر از آنها رای نداد؟ این امر فقط حکایت از آن می کند که کل سیستم حکومت آمریکا،‌ اعم از دموکرات و جمهوری خواه در تمدید این قانون توافق کرده اند و معنای این امر، بی اعتباری رئیس جمهور فعلی است.



ن December 4, 2016 11:21 AM

مگر با امریکا دشمن نیستند؟دشمن نمیخواهد معامله کند قالی بخرد پیچ و مهره بفروشد چرا ناراحت هستید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang December 4, 2016 12:36 PM

هر عملی عکس العملی داره آقای ظریف و حسن فریدون روحانی و رفسنجانی به اوباما گفتند اگر برجام امضا کند آنوقت ایران درب کشورباز میکند برای کمپانیهای خارجی و ایران میشه هنک گنگ خاورمیانه واقتصاد ایران رونق میکند بیکاری از بین میره دولت قوی میشه مجلس قوی میشه انوقت میشه علی خامنه ای را عوض کرد و حسن خمینی را که بی آزاره رهبر کرد و ایران میشه جزو خانواده دنیا انکار علی خامنه ای برگ چغندره و ساکت بشینه و دیدیم علی خامنه ای نگذاشت درب ایران حتی یک سانتیمتر باز باشه ایشان فقط به پول بعد از تحریم علاقه داشت نه به باز شدن در ایران برروی کمپانیهای خارجی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: