آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 آذر ماه 1395 = 09-12 2016

امام جمعه: سفارت انگلیس در ایران بسته شود

امام جمعه تبریز، خواستار بسته شدن سفارت انگلیس در ایران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

به گزارش گری خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: نهم ربیع همه ساله یادآور آغاز امامت حضرت مهدی هست که منتظر مشیت بالغه خداوند هستیم تا در زمان موعود دولت تقوا حاکم جامعه بشریت شود و این بد عهدی‌ها و ظلم‌ها از بین رود که خداوند در قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) به ظهور این حضرت اشاره کرده‌اند.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: ما منتظر ظهور ایشان هستیم و البته باید بدانیم ایشان نیز منتظر ما هستند که ما چقدر آماده هستیم و باید در جامعه آمادگی را ایجاد و صفا و صمیمیت و تقوا را حاکم کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگرچه نتوانیم کل جامعه را اصلاح کنیم و این در حیطه وظایف حضرت مهدی(عج) خواهد بود، گفت: ما می‌توانیم جامعه‌ای را که در آن زندگی می‌کنیم به گلستان تبدیل کنیم و آماده ظهور ایشان باشیم.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم، افزود: امید است شاهد وحدت مسلمانان در مقابل کفار باشیم.

امام جمعه تبریز همچنین به ارائه لایحه بودجه کشور از طرف دولت به مجلس را اشاره کرد و گفت: مجموع این بودجه 320 هزار میلیارد تومان است که 60 هزار میلیارد تومان به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: این طرح نقاط قوت و ضعفی دارد که می‌توان نقاط قوت آن را در ارائه به موقع بودجه، واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی و افزایش مصارف مربوط به آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی، نقاط ضعف را این چنین بیان کرد: در این طرح میزان نقش نفت بیش از 25 درصد در نظر گرفته شده است که ممکن نخواهد بود؛ چراکه وقتی درآمد 110 هزار میلیارد تومان باشد و میزان مالیات 112 میلیارد تومان است، اما مجموع بودجه 320 هزار میلیارد تومان است.

کشور دچار ولنگاری فرهنگی است/باید منافع ملی را به مباحث گروهی، فرقی، سیاسی و ... ترجیح دهیم
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کشور نیاز شدید به بودجه فرهنگی دارد، افزود: کشور دچار ولنگاری فرهنگی است، از این رو باید به فکر رفع آن شود و به مسائل فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داده شود.

وی تبیین کرد: باید منافع ملی را به مباحث گروهی، فرقی، سیاسی و ... ترجیح دهیم و بدانیم خداوند و صاحب اصلی نظام حضرت ولی عصر شاهد و ناظر کارهای ما هستند.

آمریکا با تمدید تحریم‌های 10 ساله چهره زشت خود را برای همگان مخصوصاً برای برخی از خوش‌خیالان نشان داد
خطیب جمعه تبریز به موضوع اخیر تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه ایران از سوی مجلس سنا اشاره کرد و متذکر شد: بعد از طی کردن فرآیند پر فراز و نشیب برجام الان در ایستگاه تمدید 10 ساله تحریم قرار داریم که با تصویب قانون داماتو و ایسا در آمریکا چهره زشت دولت آمریکا برای همگان مخصوصاً برای برخی از خوش‌خیالان مشخص شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه الان تمام هشدارها و پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در زمینه عدم اطمینان به شیطان بزرگ برای مردم آشکار شده است، تصریح کرد: الان مسؤولان رده بالای مملکت نیز و مردم پی به این موضوع برده‌اند که چطور آمریکا با تصویب قانون داماتو و ایسا نقض برجام آشکار انجام دادند.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند پاسخ مقتدرانه بدهد
وی توضیح داد: تمام خواسته مردم ایران در ماجرای نقض برجام از طرف آمریکا از دولت این است که تنها به نامه ارسالی به سازمان ملل اکتفا نشود و پاسخ مقتدرانه و هوشمندانه به طرف مقابل دهند.

آیت‌الله مجتهد شبستری همچنین به سخنرانی گستاخانه اخیر نخست وزیر انگلیس در رابطه با ایران در نشست شورای هماهنگی خلیج فارس با کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: نخست وزیر انگلیس در این سخنرانی آمادگی انگلیس را برای همکاری برای عقب راندن ایران از منطقه را اعلام داشته و این اعلام آمادگی ناشی از دوشیدن هر چه بیشتر کشورهای عربی توسط انگلیس است، چراکه بیشتر سلاح‌های فروخته شده به کشورهای عربی توسط کشور انگلیس فروخته می‌شود.

وی از عقد قرارداد وزارت نفت با شرکت انگلیسی شل ابراز تأسف کرد.

سفارت انگلیس در ایران بسته شود
خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: برخی از خوش‌خیالان امیدوار حل مسأله نقض برجام توسط لندن هستند که جای تأسف دارد.

وی بیان کرد: اگر سفارت انگلیس را در ایران بسته شود که بسیار عالی خواهد شد، اما اگر نبستند نیز بهتر است از مقام سفارت به کارداری تبدیل شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تشریح کرد: غیبت کردن یکی از رذیله‌هایی است که خداوند آن را نهی کرده است و در آیات مختلف خداوند غیبت را خوردن گوشت برادر دینی عنوان کرده است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه غیبت اسباب به خاطر انداختن حیثیت فرد است، تصریح کرد: برخی از غیبت‌ها نیز مستثنی هستند که از آنها از جمله باز مو کردن عیوب فردی که شما از آن مطمئن هستید و حتما باید آن را در تحقیقات بیان کرد و دیگری بیان حقیقت در برخی از اماکن از جمله دادگاه و مقام قضاوت هست تا احقاق حق شود.

وی در همین راستا اضافه کرد: بیان فسق و فجور فردی که علنی است نیز جمله از مستثنی های غیبت است که میتوان آن را بیان کرد.

خطیب جمعه تبریز عنوان کرد: غیبت کردن یک بیماری است که باید درمان شود و درمان آن این است که انگیزه های درونی غیبت مانند حسد، بخل، خود ب



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: